شروع مجدد طرح «ثبت و ضبط اسناد شهدا» در سال جدید

شروع مجدد طرح «ثبت و ضبط اسناد شهدا» در سال جدید

خبرگزاری تسنیم: معاونت فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس در راستای شناسایی خانواده شهدا نسخه‌ای از آثار به جامانده از شهدا را دریافت و در تالار پروانه باغ موزه به نمایش درمی‌آورد. این طرح در سال جدید با دیدار و تقدیر از خانواده شهیدان ارومیان از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، معاونت فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس از ابتدای تأسیس و راه‌اندازی حرکتی را در راستای شناسایی خانواده شهدا آغاز کرده است در این حرکت آثار به جا مانده از شهدا با مراجعه به خانواده‌ها ضمن تقدیری از آن‌ها برای مدتی به امانت گرفته شده، از آن‌ها نسخه دومی تهیه شود و سپس به خانواده‌ها باز گردانده شود یا در صورت توافق خانواده آثار به معاونت فرهنگی تحویل داده شود تا در تالار پروانه‌های باغ موزه دفاع مقدس برای عموم به نمایش در آید.

در این راستا  باغ‌موزه دفاع مقدس در سال جدید نیز به پیگیری و تداوم این طرح اقدام کرده است، بر این اساس دیدار و تقدیر از خانواده برادران «شهید رضا و مهدی ارومیان» در راستای تکریم خانواده‌های شهدا و جمع آوری آثار به جامانده از آن شهید بزرگوار توسط معاونت فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت صورت گرفت.

این طرح ثبت و ضبط آثار به جا مانده از شهدا بیش از دوسال است که در حال انجام است. معاونت فرهنگی باغ موزه در ابتدا از استان تهران شروع کرده است و طی این مدت به بازدید از خانواده شهدایی پرداخته است که متولد تهران بوده و در تهران به خاک سپرده شده‌اند. از آنجایی که تعداد شهدای تهران بالا است کار ثبت و ضبط آثار هنوز به پایان نرسیده است.

این آثار می‌تواند شامل عکس شهید، شناسنامه، کارت، مدرک تحصیلی، وصیت‌نامه، دست‌نوشته و دیگر اسناد مرتبط با شهید باشد که با اسکن یا تهیه نسخه کپی در سایت باغ موزه در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران