مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل سی‌و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد


مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل سی‌و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل سی‌و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان ایرانی و مهمانان خارجی و در فضای باز پردیس سینمایی ملت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل سی‌و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان ایرانی و مهمانان خارجی در فضای باز پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد.

در این مراسم که قرار است به شکلی ساده برگزار شود، علاوه بر ارائه گزارشی کوتاه توسط علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر،‌ گروه‌های موسیقی محلی به اجرا برنامه می‌پردازند و از میهمانان ایرانی و خارجی پذیرایی می‌شود.

در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هنرمندان خارجی و ایرانی، میهمانان بازار، اهالی رسانه‌های داخلی و خارجی، صاحبان فیلم‌های بخش‌های مسابقه، مدیران فرهنگی و سینمایی و همچنین میهمانان ویژه جشنواره حضور دارند و در کنار میهمانان ایرانی جشنواره را افتتاح خواهند کرد.

آیین افتتاحیه بخش بین الملل سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر با تاخیر 45 دقیقه‌ای در فضای باز پردیس سینمایی ملت شروع شد. درهم ریختگی فضا و چینش نامناسب میهمانان، اولین ماجرای امسال جشنواره فیلم فجر است.

در حالی که باد شدیدی در محوطه باز پردیس سینمایی ملت در حال وزیدن است و اجرای موسیقی محلی در ورودی این پردیس اجرا می ‌شود میهمانان داخلی و خارجی به مراسم آمدند. وزش باد شدید و کمبود جا برای نشستن یکی از اولین حاشیه مراسم آغازین این دوره از جشنواره است.

علیرضا رضاداد، دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر اولین سخنران این مراسم بود. وی گفت: بر این باوریم که فرهنگ مفهومی جهانی است و رشد فرهنگ جز با تعامل امکان‌پذیر نیست و سینما در این میان نقش مهمی دارد.

وی افزود: درخشان ترین نوع گفت‌وگو، گفت‌وگو با زبان سینما است. حال که سینما توانسته با زبان خود در کشورهای گوناگون به رشد فرهنگ کمک کند بهتر است که این مولفه‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و بشناسانیم.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: آنچه امروز ما را گرد هم آورده تلاش و علاقه جامعه سینمایی به یافتن الگوهای بهتر برای رسیدن مخاطبان ما به سعادت است. ما ناگزیریم این همنشینی‌ها را تحت هر نام و هرجا برگزار کنیم تا به الگوی راستین برای رسیدن به سعادت نائل شویم.

رضاداد در ادامه تاکید کرد: قصد ما مشارکت هرچه بیشتر خود در این راه است. در میان جشنواره های گوناگون سینمایی،  فجر می‌خواهد به معرفی آثار، سینماگران و سینمایی بپردازد که این هدف را دنبال می‌کنند. می‌دانیم این مسیر سخت است و رسیدن به هدف جز با سخت کوشی حاصل نمی‌شود. ما یکدیگر را نه تنها در این راه تنها نمی گذاریم بلکه همدیگر را کمک می کنیم تا در این راه قدمی کوچک برداریم که پیامبر ما که پیامبر عدالت و راستی است از ما این را خواسته است. پس با درود فرستادن به حضرت محمد(ص) این جشنواره را آغاز می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه قرار نبود در این مراسم سخنرانی کند، گفت: من مطمئن هستم این جشنواره موفق می‌شود چون ما برای برگزار شدن این جشنواره در فضای باز دعا می‌کردیم نسیم بوزد و هوا خنک شود. دعای ما مستجاب شد و طوفان شد.

وی افزود: از اینکه خیلی باد می‌وزد نگران نشوید زیرا حضرت مولانا می‌گوید از باد پاییز اجتناب کنید چون همان بلایی را که سر درخت‌ها می‌آورد سر شما می‌آورد ولی در مورد باد بهاری می‌گوید از باد بهاری اجتناب نکنید پس حتی اگر سرما هم خورید اگر به حضرت مولانا اعتقاد دارید، بدانید به نفع شماست.

رئیس سازمان سینمایی در انتها گفت: امیدواریم این جشنواره بهار سینمای شرقی آسیایی و اسلامی باشد و نتیجه‌اش همکاری بین سازندگان فیلم‌ها باشد. از همه کسانی که برای جشنواره زحمت کشیدند نهایت سپاس را دارم.

مراسم افتتاحیه پس از سخنرانی ایوبی به صورت غیر منتظره به پایان رسید و پس از آن میزگرد تخصصی سبک فیلمسازی عباس کیارستمی با حضور این فیلمساز و دانشجویان برگزیده وی آغاز شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران