باشگاه سرمایه‌گذاری گیلان راه‌‌اندازی می‌شود


باشگاه سرمایه‌گذاری گیلان راه‌‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان از تشکیل باشگاه سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تعامل سازنده و هدفمند بین نخبگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی با بیان اینکه بهره‌گیری از فضای جدید بین‌المللی برای رونق اقتصادی در استان‌ها که با کوشش‌های دولت تدبیر وامید بوجود آمده نیازمند اقدامات مبتکرانه و نوآورانه است، اظهار داشت: از آنجائیکه یکی از اهداف این باشگاه ایجاد یک تشکل خبره، آگاه، کاردان به عنوان بازوی مشورتی در موضوعات خرد و کلان اقتصادی استان با عضویت اشخاص حقیقی و حقوقی است، فرم عضویت آن نیز در سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان درج شده است.

وی با بیان اینکه این باشگاه سرمایه‌گذاری در فضای مجازی ذیل وب‌سایت این مرکز تشکیل می‌شود، افزود: کارشناسان خبره و مطلع دستگاه‌های اجرایی، اعضای نهادها و تشکل های غیردولتی حرفه‌ای، تخصصی و علما مرتبط با سرمایه‌گذاری، مدیران و فعالان واحدهای اقتصادی موفق، کارآفرینان، نوآوران و نخبگان، اقتصادی و اساتید ودانشجویان نخبه می‌توانند در این باشگاه عضو شوند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باشگاه سرمایه‌گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی گیلان یک تشکل غیردولتی است، گفت: گسترش دامنه کمی و کیفی تعامل بین اندیشمندان مختلف علمی، تخصصی و علوم کاربردی از اهداف باشگاه سرمایه‌گذاری گیلان است.

نجفی، ایجاد تعامل سازنده و هدفمند بین نخبگان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران پیرامون شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و مباحث توسعه استان، شناسایی چالش های سرمایه گذاری و محیط کسب و کار استان و ارایه راهکارهای علمی در این زمینه از مأموریت و وظایف این باشگاه است.

وی تصیح کرد: دستیابی به یک اجماع نظر درخصوص محورهای توسعه استان، ایفای نقش بازوی مشورتی برای مرکز و همچنین تصمیم سازی برای مدیران و مسوولان عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی در بخش دولتی و خصوصی آماده سازی مقدمات برگزاری نشست های کارشناسی و همایش های علمی- کاربردی در راستای تبیین و تحلیل فرصت های اقتصادی  از دیگر اهداف باشگاه سرمایه‌گذاری گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت فعال شدن دیپلماسی سرمایه گذاری در استانها گفت: گیلان از استانهای پیش رو در این بخش است و در همین راستا جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری بانک اطلاعات سرمایه گذاری خارجی و نرم افزار مدیریت فرصت های سرمایه گذاری در قالب 3 برنامه شامل فرصت‌های موجود، پیشنهادی و پروژه‌های نیمه تمام دولتی و خصوصی تهیه کرده است.

انتهای پیام/ ی

 

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon