توزیع ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان در کشور


توزیع 14 هزار جعبه تخم نوغان در کشور

خبرگزاری تسنیم: سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شده است، گفت: بخش غیردولتی در احیای صنعت نوغان مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، علی اصغر داداش‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 14  هزار جعبه تخم نوغان در استان‌های خراسان، گلستان، مازندران و سایر استان‌ها توزیع شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 36 هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شود.

وی با بیان اینکه امروز به صورت همزمان توزیع تخم نوغان در 10 پایگاه گیلان آغاز شد، افزود: در این پایگاه‌ها نمایندگان مرکز توسعه نوغانداری، نمایندگان شرکت ابریشم و گروه بیمه کشاورزی از ساعت هفت و سی دقیقه صبح تا ساعت 18 عصر در خدمت نوغانداران گیلانی هستند.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور از نوغانداران خواست تا هر چه سریعتر نسبت به تهیه تخم نوغان اقدام کنند تا عمل تفریخ تخم نوغان زودتر آغاز شود و به گرمای اواخر خرداد ماه نزدیک نشود.

داداش‌پور با بیان اینکه قیمت هر جعبه  تخم نوغان 7 هزار و 500 تومان است، تاکید کرد: نوغانداران نسبت به بیمه کرم ابریشم اقدام کنند نرخ اعمال شده امسال مانند سال گذشته بوده و سهم نوغانداران 4 هزار و 800 تومان است.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور درباره برنامه‌های حمایتی و تشویقی، گفت: در بحث قیمت تضمینی معتقدیم با کنترل تعرفه‌ها و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در توتستان‌ها و در کنار آن تامین نهاده‌ها رغبت به تولید را در نوغانداران بیشتر کرد.

داداش‌پور افزود: با توجه به رویکرد اتخاذ شده باید فرصت بیشتری را ایجاد کنیم تا بتوانیم در مزارع تخصصی که در اختیار دولت است با استفاده از این امکانات نهاده مورد نیاز کشاورزان را در سطح گسترده‌تر تولید کنیم.

وی گفت: برنامه مرکز توسعه نوغانداری کشور برای احیای فرهنگ پرورش کرم ابریشم مشارکت بخش غیردولتی در تولید نهاده‌ها به ویژه نهال توت اصلاح شده با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon