تلاش جبهه پیروان برای رسیدن اصول‌گرایان به ائتلاف کامل

تلاش جبهه پیروان برای رسیدن اصول‌گرایان به ائتلاف کامل

خبرگزاری تسنیم: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما در جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان تلاش می‌کنیم که همه اصول‌گرایان را دور هم جمع کرده و به ائتلاف کامل برسیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز در دفتر مرکزی جام برگزار شد، اظهار داشت: ما امسال دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و باید تلاش کنیم با اینکه این دو انتخابات دو جنس هستند به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌کدام از آنها تحت‌الشعاع دیگری قرار نگیرد و هم‌افزایی داشته باشد.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) درباره مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان به‌تعبیر امام(ره) پشتوانه ولایت فقیه است و ولایت فقیه پشتوانه وحدت و انسجام و آزادی مشروع و در یک کلام نظام جمهوری اسلامی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ما سیاسیون باید بدانیم و به رقبای سیاسی خود این نصیحت را بکنیم که مجلس خبرگان را در طی رقابت سبک سیاسی نیندازیم. رقابت سیاسی در ریاست جمهوری و شوراها خوب است اما سطح مجلس خبرگان به‌گونه‌ای است که نباید وارد جریانات سیاسی شود، البته برخی ممکن است خواب‌های آشفته ببینند ولی امیدواریم از این خواب بیدار شوند و دنبال تعبیر خواب‌شان نباشند.

باهنر خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم مجلس خبرگان قدرتمند و منسجمی داشته باشیم.

وی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی جریانات مختلف سیاسی حضور دارند. اصلاح‌طلبان که رقیب سنتی ما محسوب می‌شوند در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. البته شرایطی که نظام جمهوری اسلامی برای همه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گذاشته، باید از جانب هر دو طرف رعایت شود، یعنی باید همه قانون اساسی، قوانین موضوعه کشور و فرایند انتخاباتی کشور را قبول داشته باشند و اگر کسی اینها را قبول نداشته باشد از رقابت سالم دور و به دعوا کشیده می‌شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نظام از حاکمیت قانون دفاع می‌کند و ضامن اجرای قوانین است، گفت: برخی می‌گویند که ما برایشان شرط می‌گذاریم ولی ما شرط نمی‌گذاریم چرا که نظام برای همه ما شرط گذاشته است.

باهنر با اشاره به اتفاقات سال 88 خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در سال 88 بیشترین هزینه را به خودشان وارد کردند لذا این اتفاقات نباید تکرار شود و نخواهد شد، ما از حضور رقبای سیاسی‌مان در انتخابات استقبال می‌کنیم، البته در رقابت جوانمردانه و قانونمند مردم به هرکس رأی دادند، مجلس را ایجاد می‌کند و با هم‌افزایی و همدلی باید کار را جلو ببریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال یادآور شد: دولت تنها قوه مجریه نیست بلکه حاکمیت و همه مسئولان است و قوه قضائیه، مجلس و دولتی‌ها باید با مردم همدلی داشته باشند و مردم نیز با آنها همدلی داشته باشند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره طرح استانی شدن انتخابات گفت: این طرح از مدت‌ها قبل مطرح بود و اصل داستان از اینجا نشأت می‌گیرد که متأسفانه یا خوشبختانه امروز نمایندگان عموماً وقت‌شان صرف کارهایی می‌شود که جزو وظایف آنها نیست یعنی مراجعات مردمی، نامه‌نگاری دستوردادن و خواهش کردن است.

باهنر یادآور شد: هدف از استانی شدن انتخابات این است که اگر نماینده‌ای بخواهد کارهایی را دنبال کند به کارهای استانی برسد و به کارهای شهرستانی کاری نداشته باشد. هدف دیگر این است که چهره‌هایی به مجلس بیایند که ملی‌تر و مشهورتر باشند و هدف سوم این است که حضور تشکیلات در تبلیغات کاندیداها مؤثرتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در تهران لیستی است ولی تأثیر لیست در حوزه‌های انتخابیه شهرستانی کمرنگ است. اگر انتخابات استانی شود، تأثیر لیست مثل کلان‌شهرها می‌شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: یکی از اشکالات استانی شدن انتخابات این است که ارتباط مردم با نماینده‌ها ضعیف می‌شود و ممکن است یک نفر که به‌طور مثال در جیرفت نفر اول شود ولی فرد دیگری که در استان نفر دوم بوده، به‌عنوان نفر اول وارد مجلس شود که این با هم متضاد است.

باهنر تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم طرح استانی شدن انتخابات تا پایان خردادماه‌ در مجلس تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: ما در جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان تلاش می‌کنیم که همه اصول‌گرایان را دور هم جمع کرده و به ائتلاف کامل برسیم. اما اینکه ما بتوانیم به ائتلاف کامل میان اصول‌گرایان برسیم، نمی‌توان پیش‌بینی کرد و ممکن است به 90 درصد آن برسیم، البته در این خصوص مخالفت‌هایی وجود دارد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: در انتخابات مجلس نهم دو طیف جبهه متحد اصول‌گرایی و جبهه پایداری وجود داشته که با هم رقابت می‌کردند و در آن مجلس اصلاح‌طلبان نقش کمرنگی داشتند، اما هم‌اکنون برخی در ذهن‌شان این موضع وجود دارد که این رقابت‌ها باید تکرار شود، اما باید گفت که در دور قبلی مجلس اصلاح‌طلبان جدی وارد عرصه نشدند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که اصلاح‌طلبان منسجم بیایند و بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان با دولت اعتدال و تدبیر و امید هماهنگ هستند و اصلاح‌طلبان محکم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و ضرورت این دوره برای جریان اصول‌گرایی وحدت است نه رقابت.

باهنر درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: داستان مذاکرات با 1+5 به این صورت است که در داخل کشور دو گروه طرفدار و مخالف مذاکرات وجود دارند. گروه اول به دلواپسان مشهور شده‌اند و نگران فروش مملکت و ذبح آن هستند ولی گروه دوم می‌گویند بدون توافق با 1+5 کارها جلو نمی‌رود و اوضاع هم بدتر می‌شود.

وی با اشاره به دوران جنگ گفت: ما زمان جنگ هم دلواپس بودیم چرا که می‌گفتیم دشمن قوی و سفاک است اما به فرماندهان خود اعتماد داشتیم بنابراین اگر دلواپسی از این جنس باشد، این دلواپسی خوب و ممدوح است ولی باید یادمان باشد که هر زمان رهبری در مورد 1+5 صحبت فرمودند تأکید داشتند که ما به دیپلمات‌های خود اعتماد داریم ولی باید آنها باید مواظب باشند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: اگر عده‌ای فکر کنند که دیپلمات‌های ما می‌خواهند مملکت را بفروشند، این ظلم و خیانت و بی‌انصافی است.

باهنر اظهار داشت: اینکه گروهی تصور می‌کنند اگر با 1+5 به نتیجه برسیم، مملکت گل و بلبل می‌شود، باید به آنها بگوییم که 50 درصد مشکلات اقتصادی اعم از بیکاری و تورم که دولت یازدهم به ارث برده است، به تحریم بازمی‌گردد و 50 درصد به کارهای اشتباهی که من و امثال من در گذشته انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: فکر نکنید که اگر تحریم‌ها برداشته شود، همه چیز حل می‌شود. ما به‌دنبال بازی برد ــ برد هستیم و روی این بازی نیز جدی هستیم. اگر رقیب بخواهد بازی را به برد ــ باخت تبدیل کند، بالاخره ما بازی را بلدیم و بازی می‌کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: عده‌ای از تحریم‌ها به نان و نوایی رسیدند. این سؤال مطرح است: آیا این عده بعد از تحریم‌ ما را رها می‌کنند؟ مسئله واردات و تولید داخل از مشکلات پیشِ‌روی ما است.

باهنر با اشاره به تصویب سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: ما امروز در مجمع تشخیص تصمیم گرفتیم که چند کمپانی نفتی را با کمک بخش خصوصی و دولتی راه بیندازیم یا کارهای بزرگ را با مقیاس زیاد در شیلات و کشاورزی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon