رقابت شانه به شانه احزاب محافظه کار و کارگر انگلیس در آستانه انتخابات پارلمانی


رقابت شانه به شانه احزاب محافظه کار و کارگر انگلیس در آستانه انتخابات پارلمانی

خبرگزاری تسنیم: جدیدترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد که احزاب محافظه کار و کارگر در آستانه انتخابات پارلمانی ماه آینده همچنان رقابت تنگاتنگ و نزدیکی دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه اوپینیوم حاکی است حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در رقابت با حزب کارگر تنها یک درصد پیشی گرفته است.

انتخابات سراسری انگلیس قرار است 7 می یعنی 17 اردیبهشت ماه برگزار شود و این انتخابات به یکی از غیر قابل پیش بینی ترین انتخابات در تاریخ این کشور تبدیل شده است.

نظرسنجی موسسه اوپینیوم نشان می‌دهد که حزب محافظه کار در انتخابات سراسری انگلیس 34 درصد آرا را کسب خواهد کرد و این رقم برای حزب کارگر نیز به 33 درصد رسیده است. نظرسنجی هفته گذشته این موسسه نشان می داد که محافظه کاران برتری 4 درصدی نسبت به حزب کارگر داشتند.

نتایج اکثر نظرسنجی های انجام شده در انگلیس نشان می دهد که رقابت سخت و تنگاتنگی بین حزب کارگر و محافظه کار در انتخابات 7 می وجود خواهد داشت. بر اساس این نظرسنجی، حزب استقلال انگلیس نیز 13 درصد آرا را در اختیار دارد و لیبرال دموکرات ها نیز از حمایت 9 درصدی مردم برخوردار هستند.

کامرون قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بر سر روابط لندن با بروکسل به خصوص مساله مهاجرت مجددا مذاکره کند و سپس همه پرسی را در سال 2017 میلادی برگزار نماید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان