۵ پروژه با اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفر در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد


5 پروژه با اشتغال‌زایی 10 هزار نفر در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری تسنیم: سرمایه گذار دهکده تخصصی انرژی اردبیل گفت: با سرمایه‌گذاری شرکت آتیه ساوالان ۵ پروژه بخش خصوصی با اشتغال‌زایی بیش ۱۰ هزار نفر در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا فتحی‌نیا با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه اظهار داشت:این پروژه‌ها شامل فراورده‌های نفتی ساوالان، هتل 5 ستاره سرعین، شرکت فراورده‌های نوشیدنی تسنیم نوش، پیاده‌شهر منطقة فرهنگی تاریخی شیخ صفی، و احیای معدن مشگین‌شهر است که با اتمام این پروژه‌ها تحولی عظیم در اقتصاد و اشتغال منطقه روی خواهد داد.

وی با تشریح اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، پویایی اقتصاد، و توسعه پایدار و متوازن در استان اردبیل بیان کرد: موفقیت سرمایه‌گذاری در استان منوط به وحدت و حمایت مردم و مسئولان است که مسیر توسعه استان را هموار می‌کند.

سرمایه‌‌گذار دهکده انرژی اردبیل تصریح کرد: رسالت گروه سرمایه‌گذاری آتیه ساوالان کمک به بخش خصوصی و ایجاد شور و امید در بین مردم در سایة تحقق اقتصاد مقاومتی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

فتحی‌نیا با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های عظیم در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری، تجارت، معدن، و کشاورزی است، افزود: با مدیریت راهبردی و برنامه‌های اساسی می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان استفاده کرد.

آغاز عملیات اجرایی فراورده‌های نفتی ساوالان

سرمایه گذار دهکده انرژی با اشاره به کلنگ‌زنی بزرگترین شرکت فراورده‌های نفتی شمالغرب کشور در اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه به ‌زودی آغاز می‌شود.

فتحی‌نیا اظهار کرد: برای بهره‌برداری از شرکت فراورده‌های نفتی ساوالان یک هزار و 600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده و با راه‌اندازی این پروژه در مدت 4 سال برای یک هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آغاز عملیات فراورده‌های نفتی ساوالان 50 هکتار زمین به صورت قانونی به شرکت واگذار شده است، تصریح کرد: در راه‌اندازی این شرکت موازین قانونی رعایت شده و حقوق همه افراد در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاردهکده تخصصی انرژی افزود: مهمترین ملاک برای ایجاد شرکت فراورده‌های نفتی ساوالان در روستای تازه‌کند شریف‌آباد اردبیل نزدیکی به نیروگاه انبار نفت و خط لوله نفت بوده و تولید مواد شوینده و سوخت هواپیما از اولویت‌های اساسی این شرکت است.

فتحی‌نیا با تشریح اینکه در کنار فراورده‌های نفتی ساوالان صنایع جانبی متعددی راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: ایجاد صنایع رنگ‌سازی، صنعت واکس و رافینت از مهمترین این صنایع خواهد بود که اقدامی مناسبی در راستای توسعه فراورده‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه  برای راه‌اندازی شرکت فراورده‌های نفتی ساوالان از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می شود، گفت: تیم مهندسی و طراحی این شرکت از تیم‌های قدر، تخصصی و حرفه‌ای کشور بوده چرا که این کار بزرگ نیازمند متخصصان بزرگ است.

رونق صادرات مواد نفتی در اردبیل

مدیر گروه آتیه ساوالان با تاکید بر اهمیت فراورده‌های نفتی ساوالان اظهار کرد: با راه‌اندازی این پروژه عظیم در اردبیل صادرات مواد شوینده و نفتی از اردبیل به کشورهای همجوار رونق دوچندانی می‌گیرد.

فتحی‌نیا افزود: تخصیص خوراک نفتی پتروآذرشید اردبیل مورد موافقت وزارت نفت قرار گرفته و روزانه دو میلیون لیتر نفت  برای انتقال به فراورده‌های نفتی ساوالان انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای پروژه فراورده‌های نفتی ساوالان مطالعات زیست محیطی دقیقی در حال انجام است، گفت: توجه به مباحث زیست‌محیطی و رعایت مباحث حقوقی جزء جدایی‌ناپذیر چنین پروژة بزرگی است.

سرمایه گذار دهکده انرژی بیان کرد: مسئولان استان به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی در راه‌اندازی این پروژه حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشتند و امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و مردم این پروژه در مدت زمان مشخص شده به بهره‌برداری رسد.

مدیرگروه آتیه ساوالان با اشاره به برخی نگرانی‌های و حرف و حدیث‌ها در مورد شرکت فراورده‌های نفتی ساوالان اظهار کرد: ما آماده استفاده از نقطه نظرات مثبت و سازنده در راستای راه‌اندازی این شرکت هستیم تا دغدغه این افراد برطرف شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیازمند تفکرات و ایده‌های بزرگ و نوین است، افزود: استاندار اردبیل اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان اردبیل دارد و این امر می‌تواند توسعه اشتغال و اقتصاد در منطقه را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور چین در گذشته متولی صنایع کوچک بود، گفت: هم اکنون این کشور به صنایع بزرگ روی آورده چرا که این امر علاوه بر اشتغالزایی بالا پویایی اقتصاد را نیز به‌دنبال دارد.

فتحی‌نیا اظهار کرد: کلنگ مجموعه تولید برق از زباله در کنار دهکده فراورده‌های نفتی ساوالان با حضور معاون اول رئیس جمهور به زمین زده می‌شود و در این مجموعه بزرگ از زباله‌های شهری و روستایی برق تولید خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع بازیافت زباله در اردبیل تصریح کرد: مجتمع بازیافت زباله و تولید برق اردبیل، بعد از تهران دومین مجتمع در نوع خود در کشور خواهد بود.

 فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، مهمترین راهکار توسعه سرمایه‌گذاری

مدیرگروه آتیه ساوالان گفت: مهمترین راهکار توسعه سرمایه‌گذاری در استان فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بوده و در این راستا احداث راه‌آهن، فرودگاه، راه ارتباطی، گمرک، منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی از مهمترین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است.

فتحی‌نیا با اشاره به اینکه مسئولان استان باید در جهت توسعه این زیرساخت‌ها گام بردارند، افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری دغدغه سرمایه‌گذاران در اردبیل برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: برق از نیازهای سرمایه‌گذاری در استان بوده که باید مسئولان استان در این راستا حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را برای تامین این زیرساخت مهم سرمایه‌گذاری داشته باشند.

مدیرگروه آتیه ساوالان با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت عظیمی در حوزه صنایع و مواد غذایی دارد، اظهار کرد: باید در این راستا تدابیر و حمایت‌های لازم انجام شود تا از این ظرفیت در توسعه استان استفاده شود.

بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع تولیدی تسنیم‌نوش با حضور معاون اول رئیس جمهور

مدیر گروه آتیه ساوالان گفت: برای راه‌اندازی فاز نخست مجتمع تولیدی تسنیم نوش 18.5 میلیون یورو از منابع ارزی و 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده و با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه برای 260 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فتحی‌نیا با اشاره به اینکه مجموعه  تسنیم نوش بزرگترین مجموعه تولید نوشیدنی بخش خصوصی در کشور است، افزود: ‌در مجتمع تسنیم نوش تولید و بسته‌بندی انواع نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها براساس استانداردهای نوین با رعایت ضوابط دینی خواهد بود.

وی بیان کرد: فاز دوم مجتمع تسنیم نوش نیز با اولویت پخت جو در کنار کاشت جوی مخصوص در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا بذر جوی کشاورزان نیز تامین و این محصول از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرگروه آتیه ساوالان با تشریح برنامه‌های انجام شده برای راه‌اندازی فاز سوم مجتمع تسنیم نوش در اردبیل گفت: برای راه‌اندازی فاز سوم این مجتمع 220 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

فتحی‌نیا بیان کرد: با راه‌اندازی کامل مجتمع تسنیم نوش در استان اردبیل برای یک هزار نفر در منطقه اشتغالزایی شده و با بهره‌برداری از این پروژه مهم تحول عظیمی در اقتصاد و اشتغال منطقه به‌وجود می‌آید.

وی افزود: مسئولان استان در راستای دریافت تسهیلات ازمنابع صندوق توسعه ملی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان اقدامات لازم را انجام دهند چرا که این امر یکی از حقوق اساسی و مطالبات مردم است.

احداث هتل پنج ستاره در سرعین

سرمایه گذار تسنیم نوش اردبیل گفت: مکان‌یابی هتل پنج ستاره سرعین انجام شده و این هتل با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان در مدت دو سال در این شهر برای رونق صنعت گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.

فتحی‌نیا تصریح کرد: برای راه‌اندازی هتل پنج ستاره سرعین مذاکرات اولیه با گروه هتل جمیراء امارات که یکی از بزرگترین گروه‌های هتل‌سازی در سطح دنیا بوده، انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات حصارکشی، معماری و نقشه‌کشی هتل پنج ستاره سرعین در حال اجرا است و این هتل یکی از منحصر به‌فردترین هتل‌ها در کشور خواهد بود که سالانه مسافران زیادی را در این مکان پذیرش می‌کند.

مدیرگروه آتیه ساوالان با بیان اینکه شهرک گردشگری سرعین نیز در زمینی به مساحت 3.5 هکتار ایجاد می شود، اظهار کرد: رویکرد این شهرک با ایجاد عناصر زیبای باغ‌ها و امارت‌های ایرانی بوده که این شهرک از زیبایی خاصی برخوردار خواهد بود.

فتحی‌نیا حضور کم‌رنگ بورس در استان اردبیل را یکی از موانع توسعة سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل می‌داند و معتقد است که در این زمینه باید شرکت‌های بزرگ بورسی در اردبیل افزایش یابد تا شاهد رونق استان باشیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احیای معدن مشگین‌شهر گفت: مطالعات اولیه استخراج و اکتشاف معدن مشگین‌شهر آغاز شده چرا که احیای معدن یکی از راهکارهای توسعه استان است.

احداث مدرن‌شهر فرهنگی تاریخی شیخ صفی

فتحی‌نیا با اشاره به آغاز مطالعات پروژة احداث پیاده‌شهر در محدوده شیخ صفی بیان کرد: این پیاده‌شهر مدرن در محدوده‌ای به‌مساحت 10 هکتار و در کنار مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مسجد میرزا علی‌اکبر راه‌اندازی می‌شود.

فتحی‌نیا اظهار کرد: در این پیاده‌شهر از عناصر معماری ایرانی ـ اسلامی بهره برده خواهد شد و احیای مدارس دینی، احیای بناهای تاریخی و فضای کسب و کار از مهمترین برنامه‌های آن است.

مدیرگروه آتیه ساوالان با اشاره به اهتمام ویژه نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل در ایجاد مدرن شهر دینی اردبیل تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی این مدرن شهر دینی به نقطه نظرات و بیانات آیت‌الله عاملی نیاز اساسی داریم.

فتحی‌نیا بیان کرد: استاندار اردبیل، شهرداری و شورای شهر نیز در کمک به راه‌اندازی مدرن شهر فرهنگی ـ تاریخی اردبیل حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشتند در این راستا باید همگان برای شکوفایی تمدن فرهنگ ناب اردبیل تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برای احیای مدرن شهر اردبیل 400 تا 600 میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: در احیای مدرن شهر اردبیل حق و حقوق مردم و اهالی این منطقه به‌صورت قانونی پرداخت می‌شود و نباید مردم در این زمینه دغدغه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon