شهرداری‌ها بودجه نیم درصد کتابخانه‌های گیلان را پرداخت کنند


شهرداری‌ها بودجه نیم درصد کتابخانه‌های گیلان را پرداخت کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بازرسی گیلان گفت: شهرداری‌ها بر اساس قانون، بودجه نیم درصد کتابخانه‌های گیلان را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های گیلان، سیف‌الله مسرور در دیدار با مدیران کتابخانه‌های عمومی گیلان نقش دستگاه‌های فعال در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه را در نهادینه کردن آن بسیار مهم دانست و اظهار داشت:همکاری مشترک سایر دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به ویژه‌ شهرداری‌ها  الزامی است.

وی با بیان اینکه تخصیص نیم درصد از بودجه سالانه شهرداری به کتابخانه‌ها از اقداماتی است که  تحقق آن به برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه کمک فراوانی می‌کند، افزود: بر اساس بند6 قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور قانونگذار بصورت روشن در خصوص منابع درآمدی کتابخانه ها رفع ابهام کرده و یکی از مهمترین و اصلی ترین این منابع درآمدی را سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری‌ها دانسته است.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اقدامات موثر نهاد کتابخانه‌های عمومی از زمان تاسیس تا کنون در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و نیز ایجاد زیرساختهای مناسب هم از لحاظ فیزیکی و نیز تربیت نیروهای متخصص عملکرد آن را مناسب ارزیابی کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی توسعه کتابخوانی را کمبود فضای مطالعه است، گفت: فضای مطالعه که بواسطه ایجاد و احداث کتابخانه‌های عمومی بوجود می‌آید عاملی مهم و موثر در افزایش سرانه مطالعه است بر نقش سازنده متولیان امر بویژه شهرداریها در این حوزه تاکید کرد.

امیر محمدپوری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع موانع قانونی پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها از سوی شهرداریهای استان، تسویه مانده بدهی های70میلیاردی معوقه سالهای گذشته به حساب کتابخانه های عمومی را در حل بسیاری از مشکلات در توسعه فضای کتابخانه‌ها و اجرای برنامه های فرهنگی در جذب افراد به مطالعه موثر ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مردم بافرهنگ استان گیلان که همواره جزو اولین‌ها در حوزه مطالعه، تولید و اشاعه علوم بوده‌اند ایجاد کتابخانه‌های عمومی از اساسی ترین ضروریات فرهنگی این مردمان بشمار می‌رود و وظیفه همه متولیان امر در حوزه‌های مختلف است که با استفاده از پتانسیلهای موجود بسترهای توسعه فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی را گسترش دهند.

انتهای پیام/ ی

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon