درگیری‌ها در کدام نقطه در یمن متمرکز است


درگیری‌ها در کدام نقطه در یمن متمرکز است

خبرگزاری تسنیم: در حالی که جنگنده‌های عربستان بمباران هوایی مناطق مختلف یمن را ادامه می‌دهند، گارد مرزی سعودی از شب گذشته (شنبه) مناطق مرزی در استان «صعده» واقع در شمال یمن را با توپخانه و موشک هدف قرار می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ، عربستان سعودی همچنان حمله‌های هوایی و موشکی خود را از زمین و هوا به مناطق مرزی یمن از جمله شهرستان‌های استان صعده ادامه می‌دهد.(مثلث اهداف نظامی عربستان در یمن)

یک منبع محلی در استان صعده به سبأ، گفت: «دشمن (عربستان) بیش از 45 موشک و راکت به شهرستان مرزی «الظاهر» شلیک کرد و منطقه کتفا در شهرستان «منبه» را با چندین موشک و شهرستان «باقم» را با سلاح‌های سنگین و توپخانه هدف قرار داد».

این منبع تصریح کرد: «مناطق مرزی به‌صورت مداوم با توپخانه و خمپاره هدف حمله قرار می‌گیرند که موجب تخریب تعداد زیادی از ساختمان‌های خصوصی و اموال عمومی و مزارع مردم شده است».

سبأ، همچنین گزارش داد که بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به استان حجه دو شهروند یمنی شهید و بیش از 9 تن دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه روز گذشته (شنبه) مقامات سعودی گذرگاه مرزی «الودیعه» در مرز با یمن و در استان شروره در منطقه نجران را مسدود اعلام کردند.

در زمینه درگیری‌های زمینی همچنان درگیری‌ها در شهر الضالع در استان ابین ادامه دارد و طرفداران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستفی یمن و ارتش این کشور درگیر شدند.

استان شبوه نیز صحنه درگیری‌های شدید بین ارتش و طرفداران منصور هادی و عناصر القاعده بود. این درگیری‌ها همچنین در استان عدن نیز ادامه پیدا کرد.

منابع رسانه‌ای یمن همچنین از درگیری‌های شدید در مرکز شهر تعز خبر می‌دهند.

بحران آب در مناطق مختلف یمن و آوارگی بیش از 4 هزار نفر در صعده

یکی از جوانب دیگر مشکلات مردم یمن بعد از حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به این کشور، مشکل خشکی و کمبود آب آشامیدنی است به‌ویژه در روستاهایی که شاهد بازگشت هزاران شهروند یمنی بوده‌اند.

به‌گفته شهروندان یمنی قیمت آب در کشورشان در چند هفته اخیر به‌دلیل کمبود سوخت، شاهد افزایشی چشمگیر بوده است.

در صعده نیز بیش از 4 هزار نفر بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی از این شهر کوچ کرده‌اند. به گفته مسئولان محلی این استان حملات جنگنده‌های سعودی تمامی ملزومات زندگی را از بین برده است. در عدن نیز ساکنان این شهر از کمبود نان و قطع آب آشامیدنی رنج می‌برند و بیمارستان‌ها نیز از افزایش تعداد قربانیان شکایت دارند.

جنگنده‌های سعودی به کامیون حامل مواد غذایی هم رحم نمی‌کنند

جنگنده های سعودی کامیون‌های حامل مواد غذایی را در منطقه «البرج» واقع در استان تعز یمن هدف قرار دادند.

جنگنده های سعودی کامیون‌های حامل مواد غذایی را در منطقه البرج در استان تعز واقع در جنوب یمن هدف قرار دادند.

در همین رابطه بعد از حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به این کشور، مشکل کمبود آب آشامیدنی به‌ویژه در روستاهایی که شاهد بازگشت هزاران شهروند یمنی بوده‌اند به شدت افزایش یافته است.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز 6 فروردین (26 مارس) در عملیاتی تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به صنعا پایتخت یمن و چندین شهر دیگر این کشور حمله کردند. این حملات مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

«احمد عسیری» سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطع» اول اردیبهشت ماه  (21 آوریل) پایان این عملیات را اعلام کرد. عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که پایان عملیات بنا بر درخواست منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

عسیری در سخنان خود همچنین تأکید کرد که عربستان هرگاه که مناسب ببیند برای توقف آنچه تحرکات حوثی‌ها خواند، در یمن دخالت خواهد کرد.

در حالی که عربستان در هنگام شروع حمله به یمن هدف این عملیات را حمایت از مشروعیت و بازگشت منصور هادی به قدرت اعلام کرده بود ولی بعد از اعلان پایان جنگ هنوز درگیری کمیته‌های مردمی با عناصر وابسته به منصور هادی و القاعده در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.

                                                                                                تحولات سیاسی یمن

سفیر یمن در سوریه در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در دمشق:
عربستان و هم‌پیمانانش به اهدافشان در یمن دست نخواهند یافت/ مصاحبه
خبرگزاری تسنیم: سفیر یمن در سوریه به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: تجاوز سعودی‌ها به یمن باعث اتحاد بیش از پیش مردم این کشور شد.

"محمد فرج الشعوبی" سفیر یمن در سوریه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق به بررسی حملات عربستان به یمن و نابودی زیرساخت‌های این کشور در این حملات پرداخت.(جزئیات بیشتر)

فعال رسانه‌ای یمن در مصاحبه با تسنیم:
جنگ یمن ملت را علیه آل‌سعود متحد کرد/ مصاحبه
خبرگزاری تسنیم: یکی از کارشناسان رسانه‌ای سیاسی یمنی اعلام کرده است که سعودی‌ها برای فریب دادن افکار عمومی پایان عملیات را اعلام کرده و حملات نظامی خود را با عناوین دیگری ادامه می‌دهند.

«حمید رزق» یکی از کارشناسان رسانه‌ای و سیاسی یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین تحولات میدانی در یمن گفت: حملات تجاوزکارانه عربستان به نقاط مختلف همچنان ادامه داشته و جنگنده های سعودی اهداف غیر نظامی و زیربنایی یمن را بمباران می‌کنند.(جزئیات بیشتر)

خبرنگار تسنیم از آمریکا گزارش می‌دهد
نشست شهروندان واشنگتن علیه حملات عربستان به یمن + عکس
خبرگزاری تسنیم: مخالفان حمله عربستان و آمریکا به یمن با برگزاری نشستی در واشنگتن خواستار توقف حمله هوایی و محاصره این کشور مسلمان شدند.

به گزارش خبرنگار تسنیم در آمریکا ــ روز گذشته ده‌ها نفر از فعالان ضدجنگ و مخالفان جنایات مشترک آمریکا و عربستان سعودی علیه مردم یمن در واشنگتن نشست برگزار کردند.(جزئیات بیشتر)

دیپلمات موریتانیایی نماینده سازمان ملل در یمن

شورای امنیت با انتصاب اسماعیل ولد شیخ احمد به‌عنوان نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام موافقت کرد.

به گزارش تسنیم  "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل "اسماعیل ولد شیخ احمد" دیپلمات موریتانیایی را به‌عنوان نماینده این سازمان در یمن منصوب کرده تا روند صلح در شبه‌جزیره عرب را پیگیری کند.

بان کی مون پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل را از قصد خود برای انتصاب شیخ احمد به‌جای جمال بن عمر به‌عنوان نماینده این سازمان در یمن مطلع کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه با این انتخاب اعلام موافقت کرد.

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرد: ولد شیخ احمد به‌صورت تنگاتنگ با شورای امنیت سازمان ملل، شورای همکاری خلیج فارس، دولت‌های منطقه و دیگر شریکان همکاری خواهد کرد.

از ماه دسامبر ولد شیخ احمد ریاست گروه مقابله با ابولای سازمان ملل متحد را به‌عهده داشت.

وی تقریباً 3 دهه است که در برنامه‌های توسعه و کمک سازمان ملل متحد همکاری دارد. وی اخیراً و بین سالهای 2008 تا 2014 یکی از اعضای هماهنگی بشردوستانه سازمان ملل در سوریه و از 2012 تا 2014 در یمن بوده است

افشاگری جدید فرستاده سابق سازمان ملل به یمن

روزنامه‌های آمریکایی نوشتند که فرستاده سابق سازمان ملل به یمن که از سمتش کناره گیری کرده است چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران حقایقی را فاش کرده است که برای اردوگاه عملیات موسوم به طوفان قاطع غافلگیر کننده بود.(جزئیات بیشتر)

ابعاد تجاوز آل‌سعود به یک کشور عربی ــ 2
اثبات دروغ بزرگ سعودی‌ها و سریال رسوایی‌های جنگ‌افروزان/ تحلیل تسنیم
خبرگزاری تسنیم: سعودی‌ها در حالی از طریق رسانه‌های پرتعداد وابسته به خود به‌دروغ مدعی موفقیت جنگ‌افروزی علیه ملت یمن به‌نام حمایت از آنها شده‌اند که واقعیت‌ها خلاف آن را نشان می‌دهد و دلایل متعددی در رد ادعای آنها وجود دارد.(جزئیات بیشتر)

اختلافات اردن و عربستان در مورد جنگ یمن بالا گرفت

نخست‌وزیر اسبق فرانسه از بروز اختلافات شدید بین اردن و عربستان در مورد جنگ یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرانسوا فیون نخست ‌وزیر اسبق فرانسه از ناراحتی شدید مقامات اردن در رابطه با عدم تماس‌ و هماهنگی‌های اندک عربستان سعودی با آن‌ها خبر داده است.

فیون در دیدار با دیپلمات‌ هایی که در امان پایتخت اردن انجام داده از احساس ناامیدی گسترده در اردن نسبت به عربستان سعودی به ویژه در زمینه عدم مشورت و هماهنگی‌ها در مورد بهترین راهکارهای رهبری جهان اسلام و دولت‌های عربی در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داده است.(جزئیات بیشتر)

انقلاب یمن؛ جنگ مستضعفان بر ضد فساد و ویژه خواری/تحلیل

 روزنامه السفیر لبنان با تشریح شرایط عمومی یمن در آستانه انقلاب مردمی در این کشور، این انقلاب را نتیجه رویکرد عمومی مردم فقیر یمن برای مبارزه با فساد دولتی و ویژه خواری دانست. در یمن یک دیدگاه سیاسی برای انقلابیون فقیر وجود دارد که جامعه جهانی به نفع امرا و انگل های مال اندوز بر ضد آن جنگی را آغاز کرده است. اما این انقلاب گندم را از کاه جدا می کند و بین عناصر خدوم به ملت و انگل های فاسد تفاوت ایجاد می کند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان