آمارها بیانگر خروج تدریجی کشور از رکود است


آمارها بیانگر خروج تدریجی کشور از رکود است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اصفهان گفت: آمار ارائه شده درباره کاهش استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری‌، حجم سرمایه‌گذاری و افزایش پروانه‌های بهره‌برداری‌، نشانگر خروج تدریجی کشور از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانو به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جمع تشکل‌های کارگری استان اصفهان که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت کار، کارگر، تولید‌، سرمایه‌گذاری و اشتغال در متون مذهبی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار و کارگر در باور مردم و فرهنگ غنی مردم ایران جایگاه والایی دارد، افزود: اختصاص هفته‌ای برای این قشر زحمت‌کش نشان‌دهنده اهمیت این مقوله است.

استاندار اصفهان به شرایط دولت تدبیر و امید در زمان تحویل دولت اشاره و بیان کرد: در آن زمان دولت با چند چالش اساسی مواجه بوده که رئیس جمهور نیز در شعارهای انتخاباتی و برنامه‌های خود حل این چالش‌ها را در اولویت کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم نرخ تورم 45 درصد بوده، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با تحمل فشارها، نرخ تورم را به زیر 15 درصد رسانده و امیدوار هستیم این روند در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

زرگرپور با تأکید بر اینکه دولت اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده، گفت: دولت تدبیر و امید با واردات و خروج ارز از کشور مخالف بوده و با تحمل فشارها و انتقادات توانسته در راستای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گام بردارد و نرخ تورم را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود کسب و کار، تولید و اشتغال، باید کشور از رکود خارج شود و با طرح‌های ارائه شده از سوی دولت و تصویب آن‌ها در مجلس شورای اسلامی امروز طلیعه‌های اولیه خروج از رکود در کشور را شاهد هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در قالب 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت با همه کشورهای و ملت‌های آزاده ارتباط دارد، اظهار داشت:‌ با توجه به این رویکرد، در 1.5 سال گذشته 80 هیئت خارجی بلند‌مرتبه و چندین گروه اقتصادی و تجاری به اصفهان سفر کرده‌اند و خواهان افزایش ارتباطات با این استان شدند.

وی به مزیت‌ها و مشکلات استان اشاره کرد و افزود: برخورداری از یک طرف و محرومیت و تنگناها از طرف دیگر، 2 روی اصفهان بوده که باید به آن‌ها توجه کرد.

زرگرپور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اصفهان از جمله آب و هوا معضلات ملی بوده، بیان کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان 3 درصد و نرخ تورم نیز 2 درصد بیشتر از آمارهای کشوری بوده و متأسفانه برخی تنها یک روی اصفهان را مشاهده می‌کنند.

وی اصفهان را صنعتی‌ترین استان کشور برشمرد و تصریح کرد: 15 درصد از تولید ناخالص صنعتی کشور و 10 درصد صنایع بزرگ کشور در اصفهان استقرار یافته‌اند.

استاندار اصفهان گفت: 1.2 میلیون بیمه‌شده در استان اصفهان وجود دارند که با احتساب خانوارهای این افراد آمار به 3.2 میلیون نفر می‌رسد، که این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای استان است.

وی به میزان اشتغال‌زایی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 93‌، 850 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار استان اصفهان قرار گرفته که با پرداخت 36 درصد این تسهیلات بالغ بر 53 هزار شغل ایجاد و در سامانه رصد کشور به ثبت رسید.

زرگرپور اظهار داشت: میزان تعهد اشتغال در استان 49 هزار و 474 نفر بوده که با اشتغال 53 هزار نفر، با رشد 107 درصدی در اشتغال‌زایی مواجه بودیم.

وی افزود: در سال 92‌، 21 هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند و این آمار در سال 93 به 17 هزار نفر کاهش یافته که نشان می‌دهد کشور در حال خروج تدریجی از بحران و حرکت به سمت رونق اقتصادی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در سال 93 براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت 294 پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری آن 8 هزار و 900 میلیارد ریال بوده و در مقایسه با سال 92 حجم سرمایه‌گذاری 59 درصد و تعداد پروانه‌های صادر شده، 43 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اصفهان در سرمایه‌گذاری خارجی چهارمین استان کشور بوده، تصریح کرد: در حال حاضر 37 طرح بین‌المللی در استان اصفهان فعال است.

زرگرپور با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در استان اصفهان گفت: با وجود همه این کمبود‌ها و خارج شدن حدود 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاروزی از چرخه تولید، ولی با توجه به رویکرد‌های جدید و شیوه‌های نوین آبیاری همچنان تولید محصولات کشاورزی در اصفهان رشد داشته و آمار تولیدات محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در زمینه گردشگری در مقایسه با سال 93‌، حدود 4 هزار تخت به هتلینگ استان اصفهان اضافه شده، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های هتل‌ها از 12 هزار و 500 تخت به 16 هزار تخت رسیده است.

استاندار اصفهان به کارگروه اشتغال استان اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آئین‌نامه این کارگروه‌، باید معاون استاندار ریاست آن را بر عهده داشته باشد ولی از ابتدای سال گذشته شخصا مسئولیت آن کارگروه را بر عهده گرفته‌ام، چرا‌که اشتغال و بهبود شرایط مردم از مهم‌ترین مسائل مدیریت ارشد استان است.

وی از تشکیل کارگروه امنیت سرمایه‌گذاری زیر نظر شورای تأمین استان خبر داد و افزود: این شورا در سال گذشته برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری تشکیل شده و پرونده 28 کارخانه در این کارگروه بررسی شد که 21 مورد آن تا به امروز برطرف شده و از تعطیلی این کارخانه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

زرگرپور بر ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرماها تأکید و بیان کرد: همه مشکلات این حوزه‌ها باید در این کارگروه با کار کارشناسی بررسی و مسائلی که جنبه استانی داشته باشد در استان حل و مشکلات ملی نیز به مسئولان کشوری انتقال داده شود و پیگیری‌‌های لازم برای حل مشکلات صورت گیرد و مدیریت ارشد استان آماده هرگونه همکاری با این کارگروه است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon