بازداشت ده‌ها معترض به قتل سیاه‌پوست آمریکایی در بالتیمور + فیلم

بازداشت ده‌ها معترض به قتل سیاه‌پوست آمریکایی در بالتیمور + فیلم

خبرگزاری تسنیم: هزاران نفر از معترضان به مرگ «فردی گری» جوان سیاه‌پوست آمریکایی که بر اثر جراحات واردشده توسط پلیس جان خود را از دست داد، روز شنبه در خیابان‌های بالتیمور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فاکس نیوز، بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به مرگ «فردی گری» جوان 25ساله سیاه‌پوست آمریکایی روز گذشته در خیابان‌های بالتیمور شکل گرفت و این تظاهرات مسالمت آمیز و آرام پس از ساعاتی به خشونت کشیده شد.

حداقل 2 نفر در این تظاهرات زخمی شده و مأموران پلیس ده‌ها نفر دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند.

فردی گری 19 آوریل یعنی یکشنبه گذشته در بازداشتگاه پلیس بالتیمور بر اثر شدت جراحات واردشده، جان خود را از دست داد. مقام‌های پلیس بالتیمور هنوز توضیحی را در خصوص نحوه زخمی شدن و مرگ فردی گری ارائه نکرده‌اند. البته پلیس بالتیمور به این مسئله اذعان کرده است که فردی گری نیاز به درمان پزشکی داشته است.

 

 

خواهر فردی گری که در کنفرانس خبری با شهردار بالتیمور شرکت کرده بود، از تظاهرات کنندگان خواسته است تا آرامش خود را حفظ کنند و از هرگونه خشونت خودداری کنند. وی تأکید کرد که فردی گری خواستار خشونت نبوده است. با خشونت نمی‌توان به عدالت رسید.

رئیس پلیس بالتیمور اذعان کرده است که تحقیقات در خصوص مرگ "فردی گری" شهروند سیاه‌پوستی که در جریان بازداشت توسط مأموران پلیس به‌شدت زخمی و سپس کشته شده، همچنان ادامه دارد ولی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که وی به درمان پزشکی نیاز داشته ولی این مسئله مورد توجه قرار نگرفته است.

مرگ این جوان سیاه‌پوست آمریکایی بار دیگر سؤالات و انتقادات زیادی را نسبت به رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا به وجود آورده است.

مردم خواستار تحقیقات قضایی در خصوص مرگ این سیاه‌پوست شده‌اند. کشتار سیاه‌پوستان توسط مأموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله‌ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان