۲ نشست ویژه برای تسهیل تجارت محصولات دامی و لبنی بین ایران و روسیه

2 نشست ویژه برای تسهیل تجارت محصولات دامی و لبنی بین ایران و روسیه

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه از برگزاری دو نشست ویژه برای رفع مشکلات تجاری ایران و روسیه خبر داد و گفت: صادرات محصولات دامی و لبنی به بازار روسیه هنوز با مشکلاتی مواجه است.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری دو نشست مهم به‌منظور رفع مشکلات تجاری ایران و روسیه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: چهارشنبه این هفته اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه قرار است در این اجلاس مشکلات تجارت میان کشورهای حاشیه دریای خزر مورد بررسی قرار گیرد، افزود: علاوه بر این در 14 اردیبهشت ماه نیز نشست ویژه‌ای میان ایران و فعالان اقتصادی کشور روسیه به‌منظور گسترش همکاری‌ها برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون صادرات محصولات دریایی ایران به روسیه آغاز شده است، گفت: در صادرات محصولات دامی و لبنی به بازار روسیه هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها ابهامات برطرف شود.

عسگراولادی در خصوص وضعیت انعقاد قرارداد دوجانبه پولی میان روسیه و ایران نیز افزود: انعقاد پیمان دوجانبه پولی کار آسانی نیست و هنوز بانک‌های مرکزی دو کشور در انعقاد آن با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه