وزیر دفاع عربستان: مصر و پاکستان حقیر و نمک نشناس اند


وزیر دفاع عربستان: مصر و پاکستان حقیر و نمک نشناس اند

خبرگزاری تسنیم: «افراد زبونی که به بالاترین رتبه‌های نظامی خود افتخار می‌کنند و قادر به حل مشکلات کوچکی در خانه خودشان نیستند، بدانند اگر کمک‌های مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی ما نبود، آنها هرگز قادر نبودند دشمنانشان را سرکوب کنند.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، پس از شکست عربستان در حمله به یمن و عدم مشارکت بسیاری از دولت‌های موسوم به ائتلاف عربی، محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، دولت السیسی و مردم مصر را به باد انتقاد گرفته و متهم به خیانت و نمک‌نشناسی کرد.


پیام وزیر دفاع عربستان سعودی در شرایطی مطرح می‌شود که این کشور با وجود حملات سه هفته‌ای خود نتوانست به هیچ کدام از اهداف خود برسد و متحدان همراهی نکرده و رسوایی عربستان را به دنبال داشت.

پایگاه خبری «توفان قاطعیت» بیانیه محمد بن سلمان را در حالی منتشر کرده که شکاف‌های عمیق بین عربستان با مصر و پاکستان را نشان می‌دهد. بیانیه به این شرح است:

««من محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود وزیر دفاع به ملت بزرگ عربستان که پشتیبان دائمی عملیات توفان قاطعیت بوده است، می‌گویم: بدون تردید ما باوجود زبونی برخی از دوستان داخلی و زبونی پاکستان که با شعارهای توخالی و دموکراتیک مآبش بر ما فخر می‌فروخت، دراین جنگ پیروز خواهیم شد.

افراد زبونی که به بالاترین رتبه‌های نظامی خود افتخار می‌کنند و قادر به حل مشکلات کوچکی در خانه خودشان نیستند، بدانند اگر کمک‌های مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی ما نبود، آنها هرگز قادر نبودند دشمنانشان را سرکوب کنند یا هرگز به قدرت نمی‌رسیدند.


آنهایی که نزد ما گدایی می‌کنند و می‌خواهند از آنچه خداوند به ما نعمت بخشیده به آنها صدقه بدهیم. اما بعد نمک‌نشناسی کرده و با پرحرفی‌های خود می‌گویند راه‌حل مسالمت‌آمیز در یمن بهتر است.


آنها فراموش می‌کنند توفان قاطعیت ما در یمن در حقیقت برای دفاع از عربیت بود و این باید برای هر عرب شریفی مایه افتخار باشد. این عملیات برای ایجاد صلح و درهم‌کوفتن یک فرقه ضاله است.


ما نیازی به حمایت‌های هوایی و دریایی مصر نداریم. نیروی هوایی ما یکی از قوی‌ترین نیروها در جهان است کما این‌که نیروی دریایی عربستان بر کل منطقه تسلط دارد و نیازی به کمک دیگری یا حمایت متحدانی که زبونی در پیش گرفته‌اند، ندارد.»

منبع: رویکرد

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon