دوگانی: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اولویت هیئت دولت باشد


دوگانی: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اولویت هیئت دولت باشد

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: مهم‌ترین اولویت‌های سفر رئیس جمهور به استان فارس انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، توسعه خطوط ریلی و توسعه بخش صنعت نفت و گاز باشد.

محمدحسن دوگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز،با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اولویت هیئت دولت باشد اظهار داشت: دولت یازدهم نخستین بار است که به استان پهناور و با فرهنگ فارس سفر می‌کند و امید است مشکلات اساسی این استان را مورد توجه قرار داده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه خشکسالی‌های پی درپی موقعیت کشاورزی و دامپروی در استان فارس را دچار خسارت کرده است، افزود: در یک دهه گذشته به طور میانگین سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان خسارت خشکسالی در استان فارس بوده و انتظار است بخشی از این مشکلات رفع شود.

نماینده مردم شهرستان فسا در خانه ملت یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات استان فارس را بحران آب در بخش‌های صنعت،کشاورزی و آشامیدنی عنوان کرد و گفت: اگر برای رفع مشکلات موجود برنامه‌ریزی کارشناسانه نشود در آینده نزدیک استان فارس با مشکل بسیار جدی روبرو می‌شود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه امروز آب آشامیدنی و صنعت استان فارس باید از خلیج فارس تامین شود و چاره‌ای جز این راهکار وجود ندارد تصریح کرد: مطالعه اولیه در مورد انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس صورت گرفته و باید این طرح از سال آینده با تخصیص اعتبار لازم عملیاتی شود.

نماینده مردم فسا با اشاره به اینکه یکی از مسائل و مشکلات استان فارس افزایش نرخ بیکاری در این استان است خاطرنشان کرد: در سه دوره نمایندگی در مجلس هر سال شاهد افزایش نرخ بیکاری در استان فارس بوده و داشتن رتبه دوم نرخ بیکاری این استان در کشور شایسته نیست.

دوگانی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت پنج میلیونی استان فارس رقم بیکاری در این استان بسیار بالا است و علت آن نیز وقوع خشکسالی‌های پی در پی و رکود دامپروری بوده  که این موضوع در زندگی مردم و بیکاری در شهر و روستاها تاثیرگذار بوده است.

عضومجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه دولت یازدهم بعد از مساله آب استان فارس، موضوع اشتغال استان را دنبال کندگفت: فارس استان توانمندی در عرصه نفت و گاز است و با توجه به استحصال 30 درصد گاز کشور دراین استان باید به دنبال ایجاد صنایع مرتبط و افزایش اشتغال در این بخش بود.

وی خواستار فراهم کردن شرایط لازم توسط دولت برای ایجاد مناطق ویژه تجاری و شهرک‌های صنعتی شد و گفت: در این زمینه به اعتبار دولتی با رقم بالا نیاز نیست و تنها باید  احکام اجرایی در زمینه فراهم کردن  زیرساخت‌ها صادر شود.

نماینده مردم شهرستان فسا در خانه ملت بیان کرد: همچنین اتصال استان فارس به دریا می‌تواند زیرساخت‌های تجاری را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با توجه نزدیکی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon