موانع تولید در کارخانه‌های گیلان برطرف می‌شود‌


موانع تولید در کارخانه‌های گیلان برطرف می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان خواستار افزایش سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در استان شد و گفت: رفع موانع تولید در کارخانه‌های گیلان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی ‌در جمع اعضای ستاد برگزاری هفته کارگر با اشاره به ظرفیت خوب حضور کارفرمایان و سرمایه‌گذاران در گیلان، اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور به گیلان مصوب شد سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف تولیدی استان پمپاژ می‌شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه لازم برای ایجاد رغبت در سرمایه‌گذار را ایجاد کرد، افزود: در بخش اقتصادی تا زمانی که بستر لازم برای موفقیت و امنیت کافی برای سرمایه‌گذار و کارآفرین ایجاد نکنیم نمی‌توان از او انتظار رسیدگی به قشر کارگر را داشت.

استاندار گیلان گفت:رونق اقتصادی کشور در کنار تلاش کارگران حاصل می‌شود و زمانی حقوق کارگران به خوبی رعایت می‌شود که از کارفرمایان خوب استان حمایت کنیم.

نجفی با تأکید بر شکل‌گیری توسعه پایدار در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: تثبیت حقوق کارگران در حوزه‌های مختلف شغلی را باید در تثبیت نظام اقتصادی جامعه مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اشتغال آسیب‌های مختلف اجتماعی را  در پی دارد، افزود: زمانی که مشکلات اقتصادی و مشکلات کارگری افزایش یابد آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد نیز به صورت بارز در جامعه متبلور می‌شود.

استاندار گیلان بر ضرورت رسیدگی به مشکلات کارگران تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مشکلات کارگری منجر به ایجاد بحران در زندگی این قشر زحمتکش شود و با تدابیری که از سوی کارفرمایان و مدیران استان اتخاذ می‌شود باید از حقوق آنان صیانت کرد.

نجفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خرید کالاهای داخلی گفت: خرید اقلام ایرانی گام موثری در حمایت از حقوق کارگران و توسعه فضای کسب و کار در جامعه است.

وی با گلایه از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در بخش سرمایه‌گذاری در گیلان خاطرنشان کرد: واحدهای اقتصادی تحت پوشش این سازمان در استان که سرمایه‌های متعلق به قشر کارگری جامعه است غالبا وضعیت مناسبی ندارند و  انتظار داریم تا این وضعیت بهبود یابد و سازمان تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری‌هایش را افزایش یابد.

استاندار گیلان بر ضرورت پیگیری در رفع موانع تولید کارخانه‌های استان تأکید کرد و افزود: در سال جدید یکی از اولویت‌های اساسی رونق بخشی در نظام اقتصادی استان است.

نجفی با اشاره به سفر ریاست جمهور به گیلان در خصوص رفع موانع تسهیلات بانکی گفت: در حوزه تسهیلات شبکه بانکی در سال جدید دو تا سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف تولیدی پمپاژ می‌شود.

وی بیان اینکه دولت پیگیر ثبات در نظام اقتصادی در جامعه است،افزود: به منظور حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دولت گام‌های موثری در حوزه تثبیت نظام بازار و پولی برداشته است.

استاندار گیلان با اشاره به آمار یکی از بانک‌ها در خصوص بدهی حدود 500 میلیارد تومانی در چهار فقره تسهیلات با کارمزد کم  در سال‌های گذشته با فشار آوردن بر مدیران این بانک اتفاق افتاد، تصریح کرد: دیگر به هیچ وجه چنین سهل‌انگاری‌هایی نباید در استان رخ دهد.

نجفی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته به افرادی که لایق نبودند وام‌های کلان داده شده، خاطرنشان کرد: 1670 میلیارد تومان میزان معوقه بانک‌هاست که درصد ناچیزی از آن مربوط به مردم است و عده‌ای محدود هستند که این مبالغ هنگفت را به بانک‌ها بدهکارند.

در ادامه محمود ایزددوست مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از حمایت‌های استاندار گفت: وفاق،همدلی و هماهنگی در بین تمامی مدیران علی الخصوص حوزه کارگری می‌تواند زمینه ساز رفع بسیاری از موانع و مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

در ادامه این نشست که هریک از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مطالب مرتبط با مسائل کارگری پرداختند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon