۲۷ روستای غرب گیلان گازرسانی می شود ‌


27 روستای غرب گیلان گازرسانی می شود ‌

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ماسال گفت: ۲۷ روستای بخش‌های شاندرمن و مرکزی این شهرستان در غرب گیلان گازرسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ماسال، محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در نشست با دهیاران بخش مرکزی و بخش شاندرمن شهرستان ماسال، با بیان اینکه اعتبارات دهیاری‌ها افزایش یافته است، اظهار داشت: شن‌ریزی، آسفالت، بهسازی راه‌های روستایی و احداث چندین پل روستایی از جمله پروژه‌های روستایی شهرستان بود که در آن تلاش شد با استفاده از ظرفیت ادارات شهرستان، پیشرفت در عملیات عمران روستایی، بیشتر از اعتبار تخصیص یابد.

وی، مدیریت پسماند و زباله روستایی را یکی از وظایف خطیر دهیاران عنوان کرد و افزود: دهیاری‌ها باید با تغییر نگرش روستائیان به مقوله زباله و استفاده از زباله تر به عنوان کود کشاورزی از میزان تولید زباله در روستاها بکاهند.

فرماندار ماسال، تخریب اراضی کشاورزی را یکی دیگر از تهدیدهای موجود در محیط روستا دانست و از دهیاران خواست موجبات حفظ اراضی کشاورزی و ارتقاء تولیدات کشاورزی در سطح روستاها را فراهم کنند.

قاسم‌نژاد تأکید کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، با توجه به کمبود منابع آبی باید شرایطی را فراهم کنند تا ضمن شخم به موقع شالیزارها از بارش های فصلی حداکثر استفاده لازم برده شود.

وی برنامه ریزی دقیق و مناسب در سطح روستاها را بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید با مطالعه دقیق مشکلات اولویت‌های اصلی هر روستا مشخص شود تا از هزینه‌کرد اعتبارات محدود در مسائل غیر ضروری جلوگیری شود.

فرماندار ماسال، با اشاره به آسفالت 10 کیلومتر از راه ماسال به گیلوان در سال گذشته ابراز امیدواری کرد آسفالت بیش از 10 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نیز تا پایان تیر ماه سال جاری صورت پذیرد.

قاسم‌نژاد، گازرسانی به روستاهای فاقد گاز را از جمله مطالبات مهم مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: از 27 روستای فاقد گازتعداد 17 روستای بخش شاندرمن در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارد و 10 روستای بخش مرکزی نیز با توجه به برنامه زمانبندی شرکت گاز در برنامه مناقصه قرار دارند که این روستاها باید طی سال های  94 و 95 از نعمت گاز برخوردار شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon