نشست مؤتلفه، پایداری و ایثارگران امروز به‌میزبانی مؤتلفه برگزار می‌شود

نشست مؤتلفه، پایداری و ایثارگران امروز به‌میزبانی مؤتلفه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از برگزاری نشست مشترک مؤتلفه، پایداری و ایثارگران خبر داد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی از اواخر سال 1392 در تحلیل‌هایی که در درون مؤتلفه انجام شد، به این نتیجه رسید که برای انتخابات سال 1394 اصول‌گرایان هیچ راه دومی جز ائتلاف با هم پیش پای‌شان نیست و به این نتیجه رسید که اگر این ائتلاف بخواهد شکل جدی بگیرد، علی‌القاعده باید محوریت متقن باشد تا احتمال ائتلاف اصولگرایان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: حزب مؤتلفه این محوریت متقن را جامعتین می‌داند، بنابراین سیاست اعلام شده به دفاتر حزب مؤتلفه اسلامی در سراسر کشور این بود که فعالیت‌های انتخاباتی را براساس ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین شکل دهند. در نتیجه افعال انتخاباتی حزب مؤتلفه از اواخر سال 1392 تاکنون بر این اساس شکل گرفته و ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: در این چارچوب تصمیم گرفتیم که با سایر تشکل‌های اصولگرا و در جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز پیشنهادات خود را ارائه کنیم؛ سیاست راهبردی جبهه پیرران خط امام و رهبری در حال حاضر ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین است و براین اساس ما تا به حال چند جلسه با جمعیت ایثارگران برگزار کرده و دو جلسه با جبهه پایداری داشته‌ایم.

حبیبی ادامه داد: جمعیت ایثارگران نیز جداگانه چند جلسه با جبهه پایداری برگزار کرده و یک جلسه نیز 3 تشکل مؤتلفه، پایداری و ایثارگران هفته آخر سال گذشته برگزار کردند.

وی گفت: مجموعه محوری‌ترین موضوعاتی که در این جلسات مطرح شده، ضرورت ائتلاف اصولگرایان است و اینکه این ائتلاف با چه محوریتی شکل پیدا کند، در این جلسات بحث شده و ادامه خواهد داشت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از برگزاری نشست مشترک احزاب مؤتلفه اسلامی، پایداری و ایثارگران خبر داد و گفت: نخستین نشست مؤتلفه، پایداری و ایثارگران در سال جدید امروز 7 اردیبهشت به میزبانی حزب مؤتلفه اسلامی برگزار می‌شود و موضوع درباره ضرورت ائتلاف اصولگرایان است.

حبیبی خاطرنشان کرد: باید متذکر شوم که این جلسات فقط بحث و تبادل نظر میان 3 تشکل نیست، بلکه این کار را به عنوان مقدمه انجام داده‌ایم و معتقدم که باید مقدمات بحث و تبادل نظر بین همه تشکل‌ها و شخصیت‌های مؤثر اصولگرا شکل بگیرد تا به ائتلاف نهایی اصولگرایان منجر شود.

وی در پایان گفت: شعار  حزب مؤتلفه اسلامی در سیاستی که اتخاذ کرده این است که به سوی "صدای واحد و فهرست واحد" حرکت کنیم، البته ما زمینه این ائتلاف را نسبت به یک یا دو سال قبل بیشتر فراهم می‌بینیم و معتقدم احتمال ائتلاف اصولگرایان نسبت به یک سال پیش درصد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon