بورس ایران ۸میلیون نفری شد

بورس ایران 8میلیون نفری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: با ورود بیش از ۳۲هزار نفر در فروردین ماه ۹۴ تعداد سهامداران ایرانی از مرز ۸میلیون نفر گذشت.

مطهره مروج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: تعداد 32هزار و 790 کد جدید در فروردین ماه گذشته صادر شد و با این اتفاق تعداد کل سهامداران بورسی به رقم 8میلیون و 29هزار و 518 نفر رسید.
مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) خاطرنشان کرد: درحال حاضر 4میلیون و 29هزار مرد و یک‌میلیون و 721هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده‌اند؛ به‌علاوه اینکه بیش از 31هزار کد حقوقی و 344 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.
وی درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن گفت: 550 نفر هم در فروردین ماه از طریق فرابورس خانه‌دار شدند تا مجموع کل افرادی که از این اوراق از سال 89 استفاده کرده‌اند به رقم 838هزار و 558 نفر برسد.
مدیر امور ناشران سمات با بیان اینکه در ماه گذشته 5 نماد جدید در سامانه جدید پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی درج شد، افزود: هم اکنون 6229 نماد در این بازار وجود دارد که 42 نماد مربوط به اوراق اختیار فروش تبعی، 321 کد مربوط به نمادهای سهام عادی بورس تهران است.
مروج در مورد نمادهای حاضر در فرابورس هم اظهار داشت: 331 سهام عادی، 55 اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، 37 اوراق و 2 نماد دارایی فکری در این بازار فعال هستند.
مدیر امور ناشران سمات خاطرنشان کرد: تعداد 5420 نماد هم در بازار برق بورس انرژی و دو نماد در اوراق سلف کالا حضور دارند.
مروج در خصوص آخرین فرایند سامانه جدید پس از معاملات اظهار داشت: مراحل آماده سازی نهایی این سامانه در حال انجام است، به‌طوری که دستور العمل جدیدی تحت عنوان "دستورالعمل جامع ثبت هیبریدی دارایی مالی" در دست تدوین است که پس از بازنویسی و بازنگری تمام نیازمندی‌ها و تغییراتی که باید در تمام فرآیندهای این مدل دیده شود، به تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار برسد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه