برنامه‌ریزی دولت برای گنجاندن طرح وکیل خانواده در برنامه ششم توسعه


برنامه‌ریزی دولت برای گنجاندن طرح وکیل خانواده در برنامه ششم توسعه

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح وکیل خانواده در مرحله کارشناسی برای اجرایی شدن و قرار گرفتن در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، شهین‌دخت ملاوردی در مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان البرز، اظهار داشت: شرافت وکیل وثیقه اجرای تعهد و دفاع از حق مظلوم است.

وی افزود: مراسم تحلیف برای کارآموزان کانون وکلا و قرائت سوگندنامه آغاز راه برای کسانی است که در راه تحقق عدالت گام بر می‌دارند و این افراد راهی جز مدافع حق بودن و دفاع از عدالت ندارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: امروز فرصت خوبی است تا برخی از برنامه‌هایی که در دستور کار دولت قرار دارد بیان شود.

ملاوردی با اشاره به یکی از این برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: بحث وکیل خانواده موضوعی است که ضرورت دارد و ساز و کار لازم در این زمینه در حال تعبیه در برنامه ششم توسعه است.

وی با اشاره به شباهت این طرح با طرح پزشک خانواده تصریح کرد: در 5 سال آینده در نظر داریم برنامه‌ای را مانند طرح پزشک خانواده ارائه دهیم تا بتوان از این ظرفیت در راستای رسیدن به اهداف قوه قضائیه گام‌هایی برداشت.

معاون رئیس‌جمهور گفت: جرم‌زدایی، حبس‌زدایی و کاهش عناوین مجرمانه می‌تواند با ارائه اجرایی شدن طرح وکیل خانواده در کشور محقق شود.

ملاوردی در مورد اجرا و زمان این طرح خاطرنشان کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله کارشناسی قرار دارد.

وی در مورد برنامه‌های دولت برای حوزه زنان و خانواده گفت: در دولت ضمن اینکه به توانمندسازی زنان فکر می‌کنیم بحث تقویت نهاد خانواده را که از برنامه‌های پنجم توسعه بود نیز در برنامه ششم توسعه ادامه می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در مورد موضوع توانمندسازی نهاد خانواده، گفت: تقویت نهاد خانواده و توانمند کردن آن برای رویایی با چالش‌های جهان معاصر از دغدغه‌های نگران‌کننده ما است.

ملاوردی بیان کرد: همه طرح‌ها، برنامه‌ها و راهبردهای اصلی برای توانمندشدن خانواده‌ها است.

وی در مورد دغدغه کانون وکلا و برنامه‌های دولت برای حمایت از استقلال آنان گفت: استقلال کانون وکلا در لایحه‌ای که به مجلس ارائه شده وجود دارد و قطعاً نگاه دولت به حفظ استقلال کانون وکلا است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: دولت در زمینه حفظ استقلال کانون وکلا تلاش می‌کند و در مجلس سعی می‌کند این نگاه به تصویب برسد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon