ایرانی‌های مقیم انگلیس امروز بانک سلطنتی اسکاتلند را به دادگاه می‌کشانند

ایرانی‌های مقیم انگلیس امروز بانک سلطنتی اسکاتلند را به دادگاه می‌کشانند

خبرگزاری تسنیم: دادگاه رسیدگی به شکایت ایرانی‌های مقیم انگلیس از رویال بانک اسکاتلند به‌دلیل بستن حساب‌های این افراد با بهانه تحریم‌ها امروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بیزینس دسک، یک مؤسسه حقوقی کوچک در جنوب شهر منچستر انگلیس هفته جاری در قالب یک پرونده قضایی مؤسسه مالی رویال بانک اسکاتلند را به دادگاه می‌کشاند.

مؤسسه حقوقی وکلای بلک استون، تأکید کرده است که رویال بانک اسکاتلند با بستن حساب‌های بانکی مشتریان ایرانی، در حق اتباع ایران تبعیض قائل شده است.

این مؤسسه حقوقی اولین بار زمانی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت که این موضوع را در اواخر سال 2013 مطرح ساخت. پرونده قضایی مربوط به این دادخواست قرار است امروز دوشنبه در مرکز دادگستری مدنی منچستر مطرح شود و 5 روز به طول بینجامد.

اما نواز، مؤسس و مدیر مؤسسه وکلای بلک استون در این باره گفت: «تصمیم رویال بانک اسکاتلند در بستن حساب‌های بانکی مشتریان مرتبط با ایران (که عمدتاً افراد دارای اصلیت ایرانی بودند) شوک‌آور است و فراتر از هرگونه تفسیر منطقی و معقول مقررات تحریم‌ها می‌باشد».

وی افزود: «اینها مردم عادی هستند که به جامعه کمک می‌کنند و به‌خاطر داشتن یک حساب جاری قربانیان نژادپرستی یک بانک شده‌اند».

مؤسسه بلک استون نزد دادگاه مدعی نقض قانون برابری انگلیس شده است. این مؤسسه بیان کرده است که یک دختربچه 9ساله بین افراد متأثر از این تصمیم بانک اسکاتلندی قرار دارد.

در همین حال، سخنگوی رویال بانک اسکاتلند گفت: «ما ملزم به تبعیت از تعهدات قانونی و بخشنامه‌ای‌مان هستیم و نمی‌توانیم در مورد مشتریان مشخص یا تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با حساب‌های شخصی اظهار نظر کنیم».

وی افزود: «اما ما قویاً هرگونه ادعایی را مبنی بر اینکه ما چنین تصمیمی را به‌شکل تبعیض آمیز گرفته باشیم رد می‌کنیم. ما تأیید می‌کنیم که هرگز حساب یک مشتری را به‌دلیل نژادی که دارد نمی‌بندیم و هر شهروند انگلیسی می‌تواند برای افتتاح حساب در بانک ما درخواست بدهد».

انتهای پیام/121*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه