نیروهای امنیتی عراق کنترل منطقه "تقسیم الثرثار" را به‌دست گرفتند


نیروهای امنیتی عراق کنترل منطقه "تقسیم الثرثار" را به‌دست گرفتند

خبرگزاری تسنیم: یک منبع امنیتی عراق از سیطره نیروهای امنیتی این کشور بر منطقه "ناظم تقسیم الثرثار" در استان الانبار خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی عراق از سیطره نیروهای امنیتی این کشور بر منطقه "ناظم تقسیم الثرثار" در استان الانبار خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: عملیات امنیتی در منطقه ناظم همچنان ادامه دارد.

فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای ارتش و امنیتی به منطقه ناظم التقسیم وارد شده‌اند که این منطقه یکی از تاسیسات آبی دریاچه الثرثار در استان الانبار است.

یک سخنگوی نظامی تاکید کرد که عناصر داعش خسارت‌های سنگینی در این عملیات که همراه با هلی برن و آزادی نیروهای محاصره شده در این تاسیسات بود، متحمل شده‌اند.

ماجد الغراوی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق دو روز پیش اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی در منطقه ناظم الثرثار در استان الانبار در معرض هجمه وحشیانه داعش قرار گرفته است و حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق باید فوراً دخالت و نیروهای کمکی اعزام کند.

وی افزود: ناظم الثرثار موقعیت استراتژیکی دارد و نیروهای بیشتری برای حمایت از آن باید اعزام شود و نیروی هوایی باید مراکز تروریست‌ها را هدف قرار دهند.

ستار الغانم نماینده ائتلاف دولت قانون روز گذشته اعلام کرد: ما ده‌ها امضا از نمایندگان مجلس برای استیضاح خالد العبیدی وزیر دفاع به خاطر دخالت وی در وارد کردن نیروهای عراقی به منطقه الثرثار در الانبار و عدم ارائه کمک لازم به آنها با وجود درخواست‌های کمک این نیروها، جمع‌آوری کردیم و خواهان برکناری العبیدی از سوی حیدر العبادی هستیم.

بر اساس گزارش رسانه ها ، در جریان یورش داعش به منطقه الثرثار در استان الانبار که در شمال فلوجه و در 130 کیلومتری بغداد واقع شده است، این گروهک تروریستی تعداد زیادی از نیروهای عراقی را اعدام کرده، خبری که وزیر دفاع عراق آن را دروغ و بزرگنمایی رسانه ای اعلام کرد.

خالد العبیدی گفت: برخی از خبرگزاری‌ها، اخباری ساختگی از کشتاری جمعی منتشر کردند، این در حالی است که منطقه ناظم الثرثار تحت کنترل نیروهای ماست و هیچ حمله‌ای به آن صورت نگرفته و حرف و حدیثی که در این زمینه گفته می‌شود، غیردقیق و بی‌اساس است.

شماری از رسانه‌های داخلی و عربی، شنبه‌شب ادعا کرده بودند که عناصر داعش، ده‌ها تن از سربازان عراقی و نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) را در منطقه الثرثار در شمال فلوجه در استان الانبار محاصره و اعدام کردند. این خبر، خشم سیاستمداران و نمایندگان مجلس عراق را برانگیخت به‌طوری که حتی برخی از آنان برکناری وزیر دفاع را خواستار شدند.

انتهای پیام/ر1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان