۱۰ هزار وهابی‌ از پاکستان به جنگ یمن اعزام می‌شوند

10 هزار وهابی‌ از پاکستان به جنگ یمن اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: درحالی که عربستان تاکنون نتوانسته دولت اسلام‌آباد را به اعزام نیرو در جنگ یمن وادار کند، امام جماعت مکه طی دیدار خود از پاکستان و با برقراری ارتباط با گروه‌های افراطی این کشور، دستکم ۱۰ هزار وهابی‌ را برای این جنگ آماده خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «شیعت نیوز»، گروه‌های افراطی پاکستان به رهبری «طاهر اشرفی» رهبر شورای علمای پاکستان از اعزام 10 هزار وهابی‌ این کشور برای جنگ در یمن خبر داده‌اند.

بر اساس این منابع، رهبر شورای علمای پاکستان درحالی از آمادگی 10 هزار وهابی برای جنگ در یمن خبر می‌دهد که «شیخ خالد الغامدی» امام جماعت مسجدالحرام در حال حاضر از این کشور دیدار می‌کند.

گفتنی است که امام جماعت کعبه با برقراری ارتباط با گروه‌های افراطی همچون شورای علمای پاکستان و «سپاه صحابه» معروف به «اهل‌سنت والجماعت» بدنبال کسب حمایت چنین گروه‌هایی برای جنگ در یمن است.

بر اساس این منابع، عربستان سعودی پس از ناکامی درمورد اعزام ارتش پاکستان برای جنگ در یمن، درگام نخست «شیخ صالح بن عبدالعزیز» وزیر امور مذهبی و پس از آن نیز شیخ خالد الغامدی امام جماعت کعبه را برای جلب حمایت رهبران مذهبی و بدست آوردن خدمات وهابی‌های پاکستان برای جنگ در یمن، به این کشور فرستاده است.

با این حال، گروه‌های افراطی پاکستان با حضور امام جماعت کعبه در این کشور اعلام کرده‌اند که 10 هزار حامی عربستان برای جنگ در یمن بزودی به این کشور اعزام خواهند شد.

امام جماعت کعبه درحال دیدار از مدارس دیوبندی‌ها و وهابی‌ها در پاکستان است اما وی از مدارس سنی‌های بریلوی و سایر مذاهب این کشور دیدار نمی‌کند.

منابع می‌افزایند که دولت پاکستان نیز به خاطر نجات از افراط‌گرایی در پاکستان، خواستار اعزام چنین گروه‌هایی به عربستان است و در این خصوص با این گروه‌ها همکاری خواهد کرد.

قابل ذکر است که این گروه‌های افراطی، دشمنان اماکن مقدس مسلمانان هستند زیرا آن‌ها پیش از این نیز مکان‌های مقدسی همچون مرقدهای اهلبیت(ع)، اصحاب پیامبر اکرم(ص) را تخریب کرده‌اند و اکنون نیز به احتمال فراوان اعزام وهابی‌های پاکستان، باعث تخریب کعبه، زیارت پیامبر اکرم(ص) و بقیع خواهد شد.

«لشکر طیبه»، «جماعت الدعوه»، سپاه صحابه و سایر گروه‌های افراطی پاکستان پیش از این نیز از عملیات عربستان در یمن اعلام حمایت کردند.

این درحالی است که بیشتر احزاب سیاسی، مذهبی پاکستان با شرکت این کشور در جنگ یمن اعلام مخالفت کرده بودند.

با این حال، عاشقان محمد(ص) در سراسر جهان از جمله پاکستان به دولت عربستان هشدار داده‌اند که هرگونه اهانت به اماکن مقدس از سوی وهابی‌ها، قابل تحمل نخواهد بود و نتایج سختی برای نظام پادشاهی عربستان درپی خواهد داشت.

بنابراین، دولت ریاض برای حفاظت از نظام پادشاهی خود، همفکران وهابیت را از سایر کشورهای اسلامی از جمله پاکستان گرد می‌آورند.

شایان ذکر است که مقامات پاکستان در سفر به عربستان سعودی و دیدار با مقامات این کشور توافق کردند تا برنامه‌های آینده در مورد اوضاع یمن با مشورت تمام متحدان و پاکستان انجام شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که براساس توافق هر دو طرف، حرکت بعدی عربستان سعودی در منطقه مانند هر حمله احتمالی تنها پس از مشورت دوجانبه انجام خواهد شد.

پس از بازگشت «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان از سفر لندن، وی به‌همراه «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش و دیگر مقامات این کشور در مورد ماهیت عملی‌کردن تصمیم اتخاذشده در سفر ریاض بحث و گفت‌‎وگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان