شرمن: تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد

شرمن: تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد

خبرگزاری تسنیم: مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات ۱+۵ می‌گوید ایرانی‌ها فرهنگ مقاومت دارند و تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد.

خبرگزاری تسنیم-- وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تنها چیزی که برنامه هسته‌ای ایران را به عقب باز می‌گرداند برنامه مشترک اقدام است.

وی درباره طرح سناتور باب کورکر برای بازبینی توافق ایران در سنای آمریکا گفت: این طرح این هفته در سنا مورد بحث قرار خواهد گرفت. این متمم‌ها ترسناک هستند و اگر تغییر کنند اوباما گزینه‌های خود را در نظر خواهد گرفت.

شرمن که در مرکزی یهودی در واشنگتن صحبت می‌کرد همچنین تصریح کرد: تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد. ما از 165 سانتریفیوژ ایران به 19 هزار عدد رسیدیم. ایرانی‌ها فرهنگ مقاومت دارند.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران در فرهنگ و اقتصاد مقاومت دارد، آنها احساس کردند باید به سوی برنامه هسته‌ای حرکت کنند. آنچه آنها را متوقف کرد برنامه مشترک اقدام [توافق ژنو] بود نه تحریم‌ها.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا افزود: جامعه جهانی ما مفهوم حمله نظامی آمریکا علیه ایران را مورد مطالعه قرار داد و این اقدام فقط آنها را دو سال به عقب باز می گرداند.

وندی شرمن در ادامه سخنانش به رابطه آمریکا با اسرائیل پرداخت و گفت: ارتباط عمیق "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با مردم یهود باعث پیشبرد تعهداتش به اسرائیل و سیاست‌هایش در قبال ایران شده است.

وی گفت: آمریکا در برابر تلاش‌هایی که به دنبال منزوی کردن بین المللی اسرائیل بوده ایستاده و همچنان به این سیاست خود ادامه می‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه درباره سخنان نتانیاهو پیش از انتخابات سراسری ماه مارس ابراز نگرانی کرد. نتانیاهو در آن زمان گفته بود که از دیدگاه وی هیچ کشور فلسطینی بوجود نخواهد آمد.

شرمن گفت که دولت ‌آمریکا به دقت کابینه جدید اسرائیل را درباره دنبال کردن راه حل دو دلت زیر نظر خواهد داشت.

وی هشدار داد در صورتی که اسرائیل از تعهدات خود در دنبال کردن راه حل دو دولت عقب نشینی کند، کار آمریکا در حمایت بین المللی از اسرائیل سخت تر خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: توانایی دولت آمریکا در عقب راندن تلاش‌ها در بین المللی کردن درگیری بر اساس این استدلال است که راه حل دو دولت مذاکره شده میان اسرائیل و فلسطینیان تنها راه حل درگیری است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان