نرخ بیکاری استان فارس به ۱۰.۱ درصد کاهش یافت


نرخ بیکاری استان فارس به 10.1 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: نرخ بیکاری در استان فارس بر اساس آمار مرکز آمار ایران در زمستان سال گذشته به ۱۰.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سهراب مختاری عصر امروز در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در سال 1384 نرخ بیکاری استان فارس 13.2 درصد بوده است اظهار داشت: در سال 1389 نرخ بیکاری استان فارس به 20.5 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ بیکاری در استان فارس در سال‌های 1384 تا 1389 هم‌زمان با تزریق 20 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان فارس در راستای کاهش نرخ بیکاری و در قالب تسهیلات برای راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه این افزایش نرخ بیکاری در استان فارس با وجود تزریق اعتبارات نشان از این دارد که مجریان طرح‌های اشتغال به نتیجه‌های مورد نظر دست نیافتند تصریح کرد: توزیع اعتبار تنها یکی از روش‌های ایجاد اشتغال است.

مختاری تأکید کرد: اگر بخواهیم در استان فارس به ویژه در شهر شیراز شاهد کاهش بیکاری باشیم باید به تقویت رشد اقتصادی و تولید ثروت در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان فارس در سال 1391 به 16 درصد کاهش یافت عنوان کرد: با تمام تلاش‌های انجام شده در راستای کاهش بیکاری در استان فارس در سال 1392 نرخ بیکاری استان فارس به 13.3 درصد یعنی همان نرخ بیکاری در سال 1384 رسید.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با تشکر از مسئولان استان فارس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به دلیل توجه ویژه به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس برای کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان فارس بر اساس آمار مرکز آمار ایران در زمستان سال گذشته به 10.1 درصد کاهش یافته است.

مختاری با اشاره به اینکه رتبه استان فارس در زمینه ایجاد اشتغال از 30 به 17 ارتقا یافته است افزود: با وجود تمام تلاش‌های انجام شده برای کاهش نرخ بیکاری در استان فارس هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب و به صفر رساندن بیکاری در استان فارس فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهر فرهنگی شیراز نیازمند نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی این شهر است خاطرنشان کرد: رمز موفقیت استان فارس در کاهش نرخ بیکاری و در زمینه اقتصاد مقاومتی توجه به گردشگری و رشد اقتصادی در این زمینه است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری استان فارس برای کاهش نرخ بیکاری و تولید ثروت به کار گرفته شود گفت: در صدور مجوزها حذف انحصارات در دستگاه‌های خصوصی و عمومی کمک شایانی به کاهش نرخ بیکاری استان فارس می‌کند.

مختاری با تأکید بر اینکه استفاده از کار و سرمایه ایرانی در دستور کار مسئولان استان در بخش‌های مختلف قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید رفع موانع کسب و کار در استان فارس در اولویت برنامه‌های مسئولان این استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان فارس بر اساس پژوهش‌های مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی از نمره 20 نمره 15 را کسب کرد تصریح کرد: استان فارس بر اساس این آمار رتبه نخست رفع موانع کسب و کار را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس تأکید کرد: استان فارس در سال گذشته بالاترین رتبه تشکیل تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon