تظاهرات سیاه‌پوستان در بالتیمور علیه خشونت پلیس آمریکا + عکس

تظاهرات سیاه‌پوستان در بالتیمور علیه خشونت پلیس آمریکا + عکس

خبرگزاری تسنیم: بزرگترین تظاهرات اعتراض‌آمیز نسبت به مرگ «فردی گری» جوان ۲۵ساله سیاه‌پوست آمریکایی روز گذشته در خیابان‌های بالتیمور شکل گرفت و این تظاهرات مسالمت‌آمیز و آرام پس از ساعاتی به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرنگار تسنیم در آمریکا، هزاران نفر از معترضان به مرگ «فردی گری» جوان سیاه‌پوست آمریکایی که بر اثر جراحات واردشده توسط پلیس جان خود را از دست داد، روز شنبه در خیابان‌های بالتیمور تظاهرات کردند.

فردی گری 19 آوریل یعنی یکشنبه گذشته در بازداشتگاه پلیس بالتیمور بر اثر شدت جراحات واردشده، جان خود را از دست داد. مقام‌های پلیس بالتیمور هنوز توضیحی را در خصوص نحوه زخمی شدن و مرگ فردی گری ارائه نکرده‌اند. البته پلیس بالتیمور به این مسئله اذعان کرده است که فردی گری نیاز به درمان پزشکی داشته است.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر برخوردهای پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان را نمونه‌هایی از اقتدار ظالمانه خواندند و خاطرنشان کردند: در آمریکا که اکنون رئیس جمهور آن هم یک سیاه‌پوست است، سیاهان به‌وسیله پلیس مورد ظلم و بی‌اعتنایی و تحقیر قرار می‌گیرند که چنین رفتاری موجب بروز ناآرامی‌ها نیز شده است.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان