ماست‌های حاوی پالم برگشت خورده ازعراق، تولیدات صنایع منطقه‌ای است

ماست‌های حاوی پالم برگشت خورده ازعراق، تولیدات صنایع منطقه‌ای است

خبرگزاری تسنیم:دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: محصولات لبنی که از کشور عراق به دلیل وجود روغن پالم برگشت خورده اند احتمالا مربوط به صنایع کوچک منطقه ای است.

رضا باکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد در ارتباط بازگرداندن ماست‌های صادرشده به عراق به دلیل وجود روغن پالم در محصول، گفت: در برند‌های معتبر که عضو انجمن هستند مشکلی در خصوص استفاده از روغن پالم در فرآورده‌ها وجود ندارد و محصولات آنها تا به امروز برگشت نخورده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: برنده‌های معتبر صنایع لبنی اجازه مصرف روغن پالم در تولیدات به منظورعرضه در بازار داخل و صادارت را ندارند و تخلف صورت گرفته احتمالا مربوط به صنایع لبنی منطقه‌ای است.

باکری اظهار داشت: هشت برند معروف صنایع لبنی کشور محصولات خود را به طور مرتب و بدون مشکل به عراق صادر می کنند اما برخی از شرکت‌های کوچک منطقه ای در مرزهای غربی کشور حضور دارند که انجمن نظارتی بر روی آنها ندارد  و محصول خود را از طریق عاملان عراقی و به صورت محدود و حتی پیله وری به این کشور می برند.

دبیر انجمن صنایع لبنی ، تصریح کرد: صنایع لبنی کشور سالانه 600 میلیون دلار فرآورده های  لبنی صادر می کنند و حاضر به از دست دادن بازار خود درمنطقه نیستند.

باکری  اظهار داشت: قالب شرکت‌های لبنی قبل از صادارت مجوز‌های لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت می کنند اما این شرکت ها محصولات خود را در بازار چه های مرزی به فروش می رسانند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان گفت:در حال حاضر تنها محصولات لبنی که در تولیدات آنها میزان کمی از روغن پالم استفاده می شود، بستنی(روکش بستنی) و خامه قنادی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه