آماده باش ماموران پلیس بالتیمور برای مقابله با تظاهرات سیاهپوستان

آماده باش ماموران پلیس بالتیمور برای مقابله با تظاهرات سیاهپوستان

خبرگزاری تسنیم: مقامات پلیس ایالت مریلند آمریکا برای تظاهرات در مراسم دفن «فردی گری» جوان سیاه پوست آمریکایی که توسط ماموران پلیس به قتل رسید، تدابیر امنیتی اتخاذ کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، ماموران پلیس شهر «بالتیمور» در ایالت مریلند آمریکا برای تظاهرات در مراسم دفن «فردی گری» 25 ساله که در نوزدهم آوریل گذشته توسط ماموران پلیس آمریکا به قتل رسید، خود را آماده می کنند.

هزاران نفر از شهروندان آمریکا در کلیسای «شیلو باپیست» که تنها ظرفیت دو هزار و 500 نفر را دارد، جمع شدند و آوازهای مذهبی را زمزمه کردند.

بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم مذهبی کلیسا به منزل وی رفتند و در یک صف از کنار تابوت سفید گری که پیراهنی سفید، شلواری مشکی و کفش هایی سفید به تن و کلاهی لبه دار و سفید نیز به سر داشت عبور کردند.

شماری از معترضان به قتل گری در حالی که پلاکاردهایی با نوشته هایی مانند «یاد گری را گرامی می داریم» و «قلب ما با خانواده گری است» در بیرون منزل ایستاده بودند.

«استفانی راولینگز بلیک» شهردار بالتیمور به دنبال تظاهرات خشونت آمیز اخیر در این شهر خواستار آرامش معترضان شد.

نزدیک به هزار و 200 نفر از معترضان شنبه شب گذشته با اجتماع در «سیتی هال» بالتیمور با ماموران پلیس درگیر شدند و پس از شکستن شیشه های خودروهای پلیس، سطل آشغال ها را آتش زدند و به سمت صف ماموران پلیس پرتاب کردند.

شهردار بالتیمور گفت:«باید از تظاهرات صلح آمیز حمایت کنیم و نشان دهیم که خشونت، شورش و درگیری در میان جوامع ما جایی ندارد.»

34 نفر از معترضان در جریان درگیری با ماموران پلیس بالتیمور دستگیر شدند و شش نفر از ماموران پلیس نیز جراحت های سطحی برداشتند.

مقام های پلیس اعلام کردند که روند بازداشت درباره گری به درستی صورت نگرفته است.

گری تنها یک هفته پس از دستگیری در ناحیه بالتیمور غربی، به دلیل مقاومت در سوار شدن به خودروی پلیس و در درگیری با ماموران از ناحیه ستون فقرات آسیب جدی دید. با آن که در مسیر 30 دقیقه ای رسیدن به اداره پلیس بارها از ماموران درخواست پزشک کرد، هیچ یک از ماموران به درخواست های وی جواب مثبت ندادند.

وی به مدت یک هفته به کما رفت و سپس در اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

تظاهرات گسترده ای در ده ها ایالت آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی و اقدام های خشونت آمیز ماموران پلیس در قبال شهروندان سیاه پوست این کشور تاکنون صورت گرفته است.

هزاران شهروند آمریکا در سال گذشته میلادی در اعتراض به قتل «مایکل براون» جوان 18 ساله سیاه پوست و غیرمسلح شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری که توسط «دارن ویلسون» مامور سفیدپوست در نهم آگوست گذشته 9 بار مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد و نیز «اریک گارنر» شهروند سیاه پوست نیویورکی که در جریان بازداشت توسط ماموران در اثر خفگی کشته شد، تظاهرات کردند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان