ربیعی: حقوق کارگران از میزان مطلوب فاصله بسیاری دارد


ربیعی: حقوق کارگران از میزان مطلوب فاصله بسیاری دارد

خبرگزاری تسنیم:وزیرکار با بیان اینکه هنوز حقوق کارگران با میزان مطلوب فاصله بسیاری دارد،گفت: از اینکه سفره‌های کارگران هنوز خالی است،بنده به عنوان وزیر از این مسئله شرمنده‌ام.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت هفته کارگر که دوشنبه شب در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌های حوزه کار در دولت تدبیر و امید به سمتی حرکت خواهد کرد که در آن کارگر و کار او ارزشمند تلقی شود.

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی بابیان اینکه در جامه باید به جای مصرف، تولید ارزش باشد،گفت: نگاه به کارگر و تخصص او باید به عنوان سرمایه در کشور مطرح باشد.

ربیعی با بیان اینکه نخ تسبیح وزارت کار و تعاون عدالت محوری است گفت: سال گذشته بیش از 8 میلیون نفر حاشیه نشین شهری را بیمه کردیم که تعدادی قابل توجهی از این افراد از مناطق حاشیه‌ای قم مثل منطقه نیروگاه بودند.

وزیرکار خاطر نشان کرد: در حال حاضر 4 بیمارستان مشابه بیمارستان میلاد برای بیمه شدگان تامین اجتماعی داریم که از کارگران برای هزینه‌های درمانی هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: در طی سالجاری تلاش خواهیم کرد ارزش بیمه تامین اجتماعی افزایش یابد و فعالیت بیمه تامین اجتماعی صرفا به پرداخت حقوق محدود نشود.

ربیعی تصریح کرد: امسال نتوانستیم حقوق مستمری بگیران را به حد واقعی افزایش دهیم اما این مسئله را در غالب بن و طرح‌های جبرانی مشابه حل خواهیم کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: امسال نمایندگان کارگری به بنده نامه سفید امضا دادند تا در تعیین حقوق کارگری سال 94 نماینده آنان باشم.

وی با بیان اینکه هنوز حقوق کارگران با میزان مطلوب فاصله بسیاری دارد،گفت: از اینکه سفره‌های کارگران هنوز خالی است،بنده به عنوان وزیر از این مسئله شرمنده‌ام، اما امسال نرخ افزایش حقوق کارگران از میزان تورم پیشی گرفت.

وزیر کار افزود: بیمه کردن 100 هزار کارگر ساختمانی آغاز شده است و در صورتی که صنعت ساختمان از حالت  رکود خارج شود این میزان افزایش می‌باید.

ربیعی در مورد انجام بیمه کارگران صنایع کوچک نیز گفت: متاسفانه بیمه قالیبافان و صنایع کوچک با مشکل مواجه است و سعی می‌کنیم در این زمینه اعتبارات لازم را در سال 94 اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon