تداوم اعتراضات بحرینی‌ها با گذشت چهار ماه از بازداشت شیخ علی سلمان

تداوم اعتراضات بحرینی‌ها با گذشت چهار ماه از بازداشت شیخ علی سلمان

خبرگزاری تسنیم: اعتراضات مردم بحرین با گذشت ۱۲۰ روز از بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، مردم این کشور بار دیگر با آمدن به خیابان‌ها بر لزوم آزادی شیخ علی سلمان و سایر زندانیان سیاسی تأکید کردند.

معترضان تداوم بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کردند و خواهان توقف محاکمه و سلب اتهامات غیرمنطقی علیه وی شدند. آنها همچنین خواهان آزادی همه بازداشت شدگان و توقف نقض حقوق آنها شدند.

این تظاهرات در چند منطقه از جمله منطقه المصلی در شهر منامه پایتخت یمن برگزار شد و معترضان بر خواسته‌های ملت بحرین در برقراری عدالت و دموکراسی در کشورشان تأکید کردند و گفتند که این خواسته‌ها به‌حق است و ملت بدون تحقق آن به خانه‌های خود باز نخواهند گشت.

یک سری تجمع‌ها نیز برای همبستگی با زندانیان سیاسی که در شرایط ناگواری در زندان‌ها به‌ویژه زندان مرکزی "جو" در شهر منامه به سرمی‌برند، جلوی خانه‌های آنها برگزار شد.

بحرین از زمان بازداشت شیخ علی سلمان ــ که از رهبران ارشد مخالفان بحرینی به شمار می‌رود ــ صحنه تظاهرات مداوم در محکومیت این اقدام و آزادی فوری وی است.

شیخ علی سلمان به‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی 28 دسامبر گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می‌کند.

تاکنون چهار جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برگزار شده است.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان