ظریف: آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای اقدامات عملی و اطمینان‌بخش انجام دهد

ظریف: آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای اقدامات عملی و اطمینان‌بخش انجام دهد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتاری ژاپنی خود همکارى دو کشور در زمینه ایمنى هسته‌اى وخلع سلاح هسته‌اى را نیز از جمله فرصت‌هاى مهم و مورد توجه مسئولین دو کشور دانست.

خبرگزاری تسنیم - محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان، در حاشیه نهمین اجلاس بازنگرى معاهده عدم اشاعه ان پى تى، با کی شیدا، همتاى ژاپنى خود دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط تاریخى دو کشور، آینده مناسبات فیمابین را روشن دانست و تنوع زمینه‌هاى همکارى بین تهران و توکیو را قابل توجه خواند.

وى با تشریح وضعیت جارى روند مذاکرات هسته‌اى تاکید کرد: "حفظ وضعیت نامطمئن و ناپایدار براى ما قابل پذیرش نیست و براى رسیدن به توافق جامع هسته‌اى، آمریکایی‌ها باید اقدامات عملى و اطمینان بخشى را انجام دهند."

وزیر خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگى براى انجام همکاری‌هاى نزدیکتر مربوط به کنفرانس بازنگرى معاهده ان‌پى‌تى با هیات ژاپنى‌، همکارى دو کشور در زمینه ایمنى هسته‌اى وخلع سلاح هسته‌اى را نیز از جمله فرصت‌هاى مهم و مورد توجه مسئولین دو کشور دانست.

ظریف در بخش دیگرى از این دیدار‌، با اشاره به تحولات جارى منطقه‌، ضرورت تلاش همه کشورها براى مقابله با تهدیدات و نگرانی‌هاى مشترک و همچنین استفاده از راه‌حل‌هاى سیاسى براى حل وفصل بحران‌هاى منطقه‌اى را مورد تاکید قرار داد.

وزیرخارجه ژاپن نیز در این ملاقات با اشاره به هفتادمین سالگرد انفجار بمب هسته‌اى در ژاپن ، آمادگى کشورش را براى همکارى مشترک در نهادهاى بین‌المللى مربوط به خلع سلاح هسته‌اى و همچنین در حوزه فناورى مسالمت‌آمیز هسته‌اى اعلام داشت.

کی شیدا افزایش گفتگوهاى دوجانبه براى تقویت همکاری‌ها در حوزه اقتصادى و بازرگانى را مهم توصیف کرد و انجام مشورت‌هاى سیاسى در سطوح مختلف مسئولین وزارت خارجه  دو کشور را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان