برادرکشی در تبریز برای رسیدن به قهرمانی

برادرکشی در تبریز برای رسیدن به قهرمانی

خبرگزاری تسنیم: دو تیم تراکتورسازی و گسترش فولاد جمعه در حالی دربی تبریز را برگزار می‌کنند که هرکدام شرایط متفاوت‌تری را نسبت به یکدیگر دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، جام خلیج‌فارس روز جمعه با برگزاری 8 دیدار همزمان در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها 2 تیم همشهری تراکتورسازی و گسترش فولاد به مصاف یکدیگر می‌روند.

شرایط متفاوت 2 تیم و دربی با طعم برادرکشی

این دیدار که از ساعت 18 در استادیوم یادگار امام شهر تبریز آغاز می‌شود دربی شهر تبریزی است که اکثر دربی‌هایش دربی دوستی‌ها لقب گرفته و هواداران حاضر در استادیوم معمولاً به تشویق هر 2 تیم می‌پردازند.

در این دیدار اما 2 تیم شرایط کاملاً متفاوت‌تری را تجربه می‌کنند؛ شاگردان فراز کمالوند که با کسب 27 امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرارگرفته‌اند و خطر سقوط به دسته پائین تر را بیخ گوش خود احساس می‌کنند در این دیدار به مصاف تراکتوری می‌روند که این روزها به صدر جدول تکیه زده و اصلاً دوست ندارد که آن را از دست دهد.

شاگردان تونی اولیویرا که هم‌اکنون 53 امتیازی هستند و با 2 امتیاز بیشتر نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود یعنی نفت تهران تیم صدرنشین لیگ برتر محسوب می‌شوند و بسیار دوست دارند تا در تاریخ خود برای اولین بار به مقام قهرمانی دست پیداکرده و طلسم چندین و چندساله را بشکنند.

باختی که شاید سرنوشت 2 تیم را عوض کند

باخت در این دیدار اما می‌تواند وضعیت این 2 تیم آذری را دگرگون ساخته و حتی شاید مسیر آنان در لیگ چهاردهم را کاملاً عوض کند.

تراکتورسازان دیار آذربایجان که نفس‌های علی منصوریان و تیم دوست‌داشتنی‌اش را هرلحظه بیشتر از قبل پشت سر خود احساس می‌کنند برای حفظ صدر جدول باید حداقل امتیاز این دیدار را کسب کنند و باخت در دربی تبریز می‌تواند برای تیم تراکتورسازی عواقب سنگینی را داشته باشد.

هر چند گسترش فولاد این روزها تا حدودی خود را از منطقه خطر جدا کرده و به جمع میانه جدولی‌ها پیوسته است اما لغزیدن یک‌لحظه‌ای پای شاگردان فراز کمالوند می‌تواند آنان را حتی تا 3 رده پائین تر و به رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی ببرد.

تساوی که همه معادلات را به هم زد

شاگردان فراز کمالوند که هفته گذشته و در یک دیدار خانگی که حمایت هواداران پرتعداد خود را نیز پشتشان احساس می‌کردند می‌توانستند با برد در برابر تیم صبای قم خیال خود و هواداران فوتبال آذربایجان را از حفظ سهمیه دوم فوتبال آذربایجان در لیگ برتر راحت کنند نتوانستند به این امر مهم دست یابند.

گسترشی‌ها که بازی را خوب آغاز کرده بودند علی رقم ایجاد فرصت‌های زیاد نتوانستند راهی به دروازه حریف بیابند و درنهایت نیز با تساوی بدون گل مقابل میهمان خود متوقف شدند تا 2 امتیاز حساس این دیدار را نیز از دست بدهند.

دیدار با گسترش فولاد برای تراکتور تعیین‌کننده نیست

اما در این میان فراز کمالوند برخلاف بسیاری از فوتبال دوستان به‌هیچ‌عنوان نگران سقوط گسترش فولاد به دسته یک نیست و اعتقاد دارد تیمش با حداقل یک یا 2 امتیاز دیگر در لیگ برتر ماندگار می‌شود.

کمالوند که از این بابت اطمینان خاصی را دارد پس از تساوی گسترش فولاد مقابل صبای قم در کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: در مورد بازی تراکتورسازی نمی‌توانم صحبت کنم ولی در سه بازی آینده نتایجی می‌گیریم که منجر به ماندن گسترش فولاد در لیگ برتر شود.

وی می‌افزاید: قطعاً قهرمانی تراکتورسازی در دیدار مقابل نفت تهران در پایان فصل مشخص می‌شود و دیدار با گسترش فولاد برای این تیم تعیین‌کننده نیست.

دیدار رفت

در دیدار رفت 2 تیم که به میزبانی تیم گسترش فولاد در استادیوم یادگار امام تبریز برگزار می‌شد این تیم تراکتورسازی بود که توانست هم شهری خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد و جای خود در صدر جدول را مستحکم‌تر کند.

فرشاد احمدزاده یک گل و لوسیانو ادینیو 2 گل برای تراکتورسازی در آن دیدار به ثمر رساندند و در سوی مقابل نیز تک‌گل جابر انصاری نتوانست مانع از شکست آبی پوشان در دربی تبریز شود.

محمدرضا اکبریان قضاوت آن دیدار را بر عهده داشت که به دیتمار بیکاج و مهدی کیانی از تیم تراکتورسازی و علیرضا نقی زاده از تیم گسترش فولاد کارت زرد نشان داد.

غائبان 2 تیم

در این دیدار فراز کمالوند و تونی اولیویرا به ترتیب امیر احمد کامدار و مگنو باتیستا داسیلوا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و باید دید که آیا این 2 سرمربی چگونه می‌توانند خلع این 2 بازیکن را در میانه میدان پر کنند.

چهره ویژه؛ فراز کمالوند

بدون شک اما می‌توان لقب چهره ویژه این دیدار به فراز کمالوندی داد که خاطرات بسیار خوبی را با تیم تراکتورسازی دارد و علاوه بر لیگ برتری کردن این تیم پرطرفدار 2  بسیار موفق را با تراکتورسازی در لیگ برتر تجربه کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon