مشکل روشنایی استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج پیگیری می‌شود

مشکل روشنایی استادیوم 15 هزار نفری یاسوج پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان گفت: مشکل دکل‌های روشنایی استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج در فرود هواپیما پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، صبح امروز سرپرست فرودگاه یاسوج در آئین افتتاح استادیوم 15 هزار نفری این شهر که با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، نسبت به عدم رعایت استانداردهای لازم در احداث این استادیوم انتقاد کرد.

علی محسنیان در این آئین اظهار داشت: ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج واقع در جاده شرف آباد درست در جهت شرق فرودگاه و در فاصله 2 هزار و 400 متری از آستانه باند 31 فرودگاه این شهر قرار گرفته است.

وی گفت: با در نظر گرفتن فاصله ورزشگاه در برابر استانداردهای جهانی سازمان هواپیمایی کشوری حداکثر ارتفاع مجاز جهت دکل‌های روشنایی ورزشگاه 22 متر بوده در حالی‌که دکل های مذکور 58 متر ارتفاع دارند.

سرپرست فرودگاه یاسوج بیان کرد: نصب این دکل‌ها سبب شده که براساس استانداردها مقدار هزار و 850 متر آستانه باند 31 فرودگاه اجباراً جابجا ( DIS  PLACE) و عملا این باند به دلیل خطر احتمال برخورد هواپیما با دکل‌ها در هنگام نشستن، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و غیرعملیاتی شده است.

محسنیان عنوان کرد: با وجود مکاتبات مکرر، اداره کل ورزش جوانان استان کهیگلویه و بویراحمد کماکان در مورد این موضوع مهم و حیاتی بی‌توجهی می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در این آئین در همین زمینه با بیان اینکه استانداردهای فیفا نباید به هم بخورد، اظهار داشت: جانمایی‌ از ابتدا درست انجام نشده بود.

محمود گودرزی بیان کرد: معاون فنی و کارشناسان این حوزه باید با حساسیت و دقت خاصی که استانداردهای فیفا به هم نخورد و مشکل فرود هواپیما برطرف شود، این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon