میدان توپ‌خانه ارگ کریم‌خانی در شیراز احیا می‌شود


میدان توپ‌خانه ارگ کریم‌خانی در شیراز احیا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی در شیراز در بازدید از پروژه زندیه و میدان کریم خان زند گفت: موقعیت گردشگری این میدان لزوم تسریع توسعه آن را ایجاب می‌کند و در فاز نخست میدان توپ‌خانه احیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عباس آخوندی صبح امروز در بازدید از پروژه زندیه و میدان کریم خان زند اظهار داشت: موقعیت گردشگری این میدان لزوم تسریع توسعه آن را ایجاب می‌کند و در فاز نخست میدان توپ‌خانه احیا می‌شود.

وی گفت: در فاز دوم مجموعه خدماتی، اقامتی و تجاری در مساحتی نزدیک به 8.6 هکتارساخته می‌شود که این امر با مشارکت شهرداری انجام می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه بیشتر فضای میدان آزاد شده است، افزود: برای طراحی این مجموعه فراخوان بین‌المللی داده شده و از میان آنان آثار برگزیده انتخاب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه از سال 72 شروع شده است، گفت: پشت دیوان‌خانه نیز به طور کامل تملک شده است ولی ساخت آن به عهده بخش خصوصی و شهرداری‌ واگذار شده است.

وی از رونق بخشیدن بازارها و سراهای شیراز خبر داد و افزود: منزل آیت‌الله دستغیب و محلاتی نیز بازسازی می‌شود و در کنار آن بازاری جدید با معماری سنتی و متناسب با فرهنگ اصیل شیرازی اما صد در صد مدرن ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت تاریخی شهر شیراز خاطرنشان کرد: احیای بافت تاریخی و هویت آن مدنظر دولت است چراکه با این کار هم فضایی دلپذیر در شهر ایجاد شده و هم منبع اقتصادی برای کلان‌شهر شیراز است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon