"استمرار صلاحیت" نمایندگان فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم تصویب شد

"استمرار صلاحیت" نمایندگان فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم تصویب شد

خبرگزاری تسنیم: براساس مصوبه مجلس در صورت ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس برای دوره بعد صلاحیت آنها برای نمایندگی مجلس استمرار می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک جزء به ماده  29 قانون انتخابات مجلس پیشنهاداتی را برای اصلاح این طرح مطرح کردند.

در جریان بررسی این پیشنهادات، وکلای ملت با الحاق یک تبصره به عنوان تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس موافقت کردند.

این پیشنهاد که از سوی محمدرضا پورابراهیمی مطرح شده بود با 125 رای موافق، 54 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب بهارستان نشینان رسید.

بر اساس این مصوبه مجلس، مقرر شد: در صورت ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای دوره بعد، صلاحیت آنها برای نمایندگان مجلس استمرار می‌یابد مگر آنکه شورای نگهبان در جلسه رسمی خود تا 15 روز قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی به استناد اسناد و مدارک معتبر عدم احراز را اعلام کند. بر این اساس سایر عوامل اجرایی یا نظارتی حق اظهارنظر در خصوص صلاحیت افراد مذکور را ندارند.

همچنین در تبصره این ماده الحاقی مصوب شد موارد مربوط به تخلفات افراد مذکور در زمان شروع تا انتهای تبلیغات که به تشخیص شورای نگهبان موجب ابطال یا احراز صلاحیت افراد مذکور می‌شود، از این قاعده مستثنی است.

به گزارش تسنیم، این پیشنهاد به امضای رضا عبداللهی نماینده ماهنشان، هادی قوامی نماینده اسفراین، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان، غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان و الیاس نادران نماینده تهران رسیده بود که در جلسه امروز مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon