مجوز استخدام ۵ هزار نفر در آموزش‌ و پرورش صادر شد‌


مجوز استخدام 5 هزار نفر در آموزش‌ و پرورش صادر شد‌

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام ۵ هزار نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش صادر شد، گفت: فرزندان فرهنگیان و همچنین مربیان پیش‌دبستانی که در سال‌های گذشته در این دستگاه خدمت می‌کردند در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی‌اصغر فانی صبح امروز در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان رزن، با اشاره به دریافت مجوز استخدام در وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که در 6 ماه گذشته انجام گرفته است، روز گذشته مجوز استخدام در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت ابلاغ شد و وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام برای 5 هزار نیروی انسانی را دریافت کرد.

وی افزود: در دستورالعملی که در روزهای آتی صادر می‌شود، فرزندان فرهنگیان و همچنین مربیان پیش‌دبستانی که در سال‌های گذشته در این دستگاه خدمت می‌کردند در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری می‌تواند از بین افراد دارای مدرک کارشناسی با برگزاری آزمون نسبت به پذیرش نیروی انسانی اقدام کنند.

فانی گفت: این افراد در یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان مورد تربیت معلمی و مهارتی قرار می‌گیرند و سپس به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری مجدانه و برنامه‌ریزی مناسب به منظور رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان با افزایش بودجه آموزش و پرورش، گفت: در حالی که بودجه کل دولت در سال 93 نسبت به 92 تنها 11 درصد افزایش داشته است، بودجه مصوب بخش آموزش و پرورش 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ همچنین بودجه 94 در بخش آموزش و پرورش نسبت به بودجه مصوب سال 93، 23 درصد رشد داشته که این امر نشان از توجه دولت در حد مقدورات خود نسبت به ارتقای معیشت فرهنگیان دارد.

فانی با بیان اینکه بومی‌گزینی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم است، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است اکنون معلمان در مناطق غیر جغرافیایی خود استخدام شدند و هر ساله با حجم فراوانی متقاضیان انتقالی به مناطق مواجه هستیم، در این راستا یک میلیون نیروی آموزش و پرورش به لحاظ جنسیت، رشته و جایگاه جغرافیایی به صورت مناسب توزیع نشدند.

وی متوازن‌سازی نیروی انسانی را از برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در سال 93 برای نخستین بار قانون بومی‌گزینی اجرایی شد به طوری که کشور به بوم‌هایی تقسیم شد و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان براساس بومی بودن انجام گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش فوق‌‌العاده شغل برای 300 هزار معلم ابتدایی در سال گذشته بیان کرد: آموزش و پرورش با ساماندهی نیروی انسانی بیش از هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده است و با این اقدام توانسته هزینه‌های دیگر آموزش و پرورش را تأمین کند و میزان بهره‌وری را افزایش دهد.

فانی از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان  در هیئت وزیران خبر داد و گفت: رتبه‌بندی معلمان در راستای ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش و افزایش سطح معیشت معلمان امسال عملیاتی می‌شود که با این اقدام شایستگی و مهارت‌های معلمان ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: معلمان در این طرح با رتبه‌های پایه، ارشد و خبره ارزیابی می‌شوند که این امر سبب افزایش انگیزه در معلمان و دریافت پرداخت‌های متفاوت علاوه بر پرداخت‌های عمومی در حقوق آن‌ها می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال 94 یک‌هزار و 350 میلیارد تومان بار مالی دارد و دولت نیز موظف شده است که در لایحه بودجه 95 تداوم رتبه‌بندی معلمان را لحاظ کند و در این راستا 3500 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

فانی بیان کرد: لایحه مدیریت خدمات کشوری و احتساب امتیازهای معلمان به 1300 امتیاز افزایش یافته است که دستمزد معلمان به همراه افزایش 14 درصدی که دولت تعیین کرده، لحاظ می‌شود.

وی اظهار داشت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی که در سند تحول نظام آموزشی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده مورد تأکید واقع شده است، این سند مبنای برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته نقشه راه اجرای سند تحول نظام آموزشی آماده شد و امروز می‌دانیم که در سال‌های آینده چه بخش‌هایی از این سند باید عملیاتی شود.

فانی تأکید کرد: معلمان باید اطمینان خاطر داشته باشند که دولت بر حسب توانمندی‌هایی که در ابعاد اقتصادی، بودجه‌ای و مالی دست پیدا کند، در برنامه‌های خود آموزش و پرورش را در اولویت قرار می‌دهد تا کشور برای پیشرفت بالاتر آماده‌سازی شود.

وی نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار دانست و گفت: نیروی انسانی متخصص و متعهد عامل اصلی توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود و در این راستا دستگاه بزرگ آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی هر کشوری را تشکیل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش فرهنگیان را امانت‌دار انسان‌ها دانست و افزود: در دستگاه آموزش و پرورش معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و در 6 ساعت تربیتی دانش‌آموزان مؤظف به تربیت علمی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و هنری دانش‌آموزان است تا آنها را برای ورود به جامعه آماده سازد.

فانی گفت: تحقق این ساعت‌های تربیتی نیازمند تدوین برنامه، بودجه، امکانات، تجهیزات و مدیریت مناسب است و عملیاتی‌کردن آنها نیازمند یک مربی با تخصص‌های لازم است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon