در اجرای کنسرت‌های ملی و سمفونیک با بخش خصوصی مسابقه نخواهیم داد

در اجرای کنسرت‌های ملی و سمفونیک با بخش خصوصی مسابقه نخواهیم داد

خبرگزاری تسنیم:سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش تسنیم گفت: در اجرای کنسرت‌های ملی و سمفونیک با بخش خصوصی مسابقه نخواهیم داد و هر زمانی که قرار باشد این کنسرت‌ها برگزار شود رعایت اعتدال در قیمت بلیت‌ها را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری محمدحسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروزسه شنبه 8 اردیبهشت ماه برگزار شد.

نوش آبادی در این نشست در پاسخ به پرسش تسنیم درباره علت افزایش قیمت بلیت‌های ارکستر سمفونیک ملی ایران که از 35 تا 150 هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: اصولا بلیت کنسرت‌ها در همه جای دنیا جزو گرانترین بلیط ها نسبت به هنرهای تجسمی است. در کشور ما نیز این واقعیت وجود دارد که هرگاه کنسرتی برگزار می‌شود قیمت‌ها گران و تهیه بلیط برای همه فراهم نیست چرا که توسط بخش خصوصی انجام می شود در نتیجه هزینه‌های بالایی دارد که به تبع بر هزینه بلیت افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما نظارت کافی را داریم که این افزایش قیمت بیش از حد نباشد گرانی ها باید متعادل باشد در بخش اجرای کنسرت‌های ملی و سمفونیک ما با بخش خصوصی مسابقه نخواهیم داد. دولت هزینه تشکیل کنسرت ها را می‌دهد هر زمانی که به صورت ملی و مردمی عرضه شود رعایت اعتدال خواهد شد تلاش می‌کنیم قیمت بلیت ها منطبق بر شرایطی باشد که ما تنظیم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر وضعیت ارکستر سمفونیک، گفت: قرار شده ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ادغام شده و تحت یک رهبری واحد و اعضای واحد فعالیت کنند که در این صورت تحت عنوان «سازمان ارکستر سمفونیک ملی ایران» کار خود را ادامه خواهند داد؛ البته هنوز این تصمیم نهایی نشده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر اجاره بهای مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: اطلاعات آماری در این زمینه در اختیار ندارم و باید از مسئولان امر پیگیر شویم.

صحبت‌های نوش‌آبادی درحالی است که هم اکنون بلیت‌های کنسرت ارکستر سمفونیک ملی ایران برای روزهای 10 و 11 اردیبهشت از قیمت 35 تا 150 هزار تومان به فروش می‌رسد. همین وضعیت برای کنسرت‌های پیشین ارکستر در سال جاری هم وجود داشت. جالب این که ارکستر نهادی فرهنگی محسوب می‌شود و برگزاری کنسرت‌هایش زیر نظر بنیاد رودکی است. دولت نیز در ماه‌های پایانی سال 93 مبلغ 4 میلیارد تومان برای راه‌اندازی ارکسترها اختصاص داد.

نکته دیگر این که، 150 هزار تومان بالاترین رقم بلیت در میان کنسرت‌های داخلی محسوب می‌شود. این رقم حتی از کنسرت‌های پاپ هم بالاتر است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی از قطعی نشدنِ تصمیمِ ادغام ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی سخن گفته که علی رهبری مدیر هنری ارکستر شنبه 5 اردیبهشت با قطعیت این موضوع را مطرح کرد و همه چیز را نهایی دانست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران