یک ریال به پرسپولیس و استقلال پرداخت نکرده‌ام

یک ریال به پرسپولیس و استقلال پرداخت نکرده‌ام

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان گفت: از زمان حضورم در این وزارتخانه یک ریال به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پرداخت نکردم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در یاسوج، محمود گودرزی در نشست شورای ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پروژه جدید ورزشی در کشور تعریف نمی‌شود، اظهار داشت: تکمیل و اتمام پروژه‌ها نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت کاری وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری امر مردم به مردم از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها انجام شده افزایش تعداد سمن‌ها و حمایت از آنان به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

گودرزی ابراز کرد: توسعه کمی و البته کیفی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به نوعی یارگر دولت باشد و از ورود دولت به اداره امور مردم جلوگیری می‌کند و کار را به خود مردم می‌سپارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در گذشته بسیار دور با توجه به فرهنگ موجود آن موقع در کشور مشارکت مردم بسیار پررنگ بود که نمونه بارز آن حضور در مساجد است، عنوان کرد: افزایش سمن‌‌ها و با لحاظ کردن کیفیت بخشی و واگذاری بخشی از امور به آن‌ها انجام می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه مشکل هویت در جوانان نگران کننده است، خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد‌ها و سبک زندگی با وجود فضای مجازی، کوچک شدن دنیا و دسترسی سریع و اسان به اطلاعات منجر به اتفاقات خاصی شده است.

وی تصریح کرد: در سال 87 یک آمارگیری شد که در آن زمان مذاکره و با هم بودن در خانواده 25 دقیقه اعلام شد که این موضوع سبب می‌شود خانواده نتواند انتقال فرهنگ کند.

گودرزی با اشاره به اینکه در گذشته خانواده‌ها به دلیل در کنار هم بودن و انتقال فرهنگ مشکلی در زمینه ازدواج فرزندان نداشتند ولی امروزه به دلیل تغییر سبک زنگی به ماشینی و انتقال سریع اطلاعات بین نسل گذشته و جدید گسل ایجاد شده است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تغییر سبک زندگی نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی جوانان پذیرش در جمع است که افزایش تعداد سمن‌ها به این مهم کمک می‌کند.

گودرزی افزود: افزایش سرانه‌های ورزشی یکی از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش و جوانان است به طوری که رسیدن سرانه فضای ورزشی در کشور باید به یک متر مربع برسد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز یک متر مربع گذشته است، گفت: ولی این استان در زمینه توسعه فضاهای ورزشی در بخش خصوصی از استان‌های دیگر عقب است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استان البرز پایین‌ترین سرانه ورزشی را با 30 سانتی متر دارد، ابراز کرد: سرانه فضای ورزشی استان تهران نیز 33 سانتی متر است.

گودرزی با تاکید بر ضرورت گسترش و توسعه ورزش‌های همگانی، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور 40 تا 45 هئیت ورزشی داریم که به برخی از آن‌ها بنا به دلایل مختلف از جمله جغرافیایی ضرورتی ندارند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه پرداخت هزینه به ورزش حرفه‌ای خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: از زمان حضورم در این وزارتخانه یک ریال به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پرداخت نکردم در حالی که در گذشته سالانه به هر تیم 50 میلیارد تومان کمک می‌شد.

گودرزی با بیان اینکه افراد خیر و یا کسانی که دنبال نام بودند به سرخابی‌ها کمک مالی کردند، تصریح کرد: سالانه وزارت ورزش و جوانان 150 میلیارد تومان برای فعالیت هئیت‌ها قهرمانی، اعزام و قهرمانی اختصاص می‌دهد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان‌ها که در گذشته ساختمان سازمان ملی جوانان را در اختیار گرفتند موظف به پس دادن به حوزه جوانان ادارات کل ورزش و جوانان هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon