کفاشیان: حضور نکونام در کادر فنی قطعی نیست


کفاشیان: حضور نکونام در کادر فنی قطعی نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: علی کریمی اصلاً قراردادی با فدراسیون فوتبال نداشت که بخواهد از ما درخواست پاداش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان پس از جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور کارلوس کی‌روش در نشست خبری گفت: جلسه امروز جلسه بسیار خوبی بود. برای اولین بار کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی در جلسه هیئت رئیسه شرکت کرد و ضمن بیان شرایط، برنامه چهارساله تیم ملی تا جام جهانی روسیه را به اعضای هیئت رئیسه ارائه کرد.

مهمترین برنامه کی‌روش صعود به مرحله دوم جام جهانی است
کفاشیان افزود: برنامه چهارساله کی‌روش برای صعود به جام جهانی و حضوری قدرتمندانه در مسابقات مقدماتی است و او مثل همیشه اهدافی را برای تیم ملی مشخص کرده است. مهمترین برنامه‌های کی‌روش ابتدا رسیدن به جام جهانی 2018 است. او برنامه دیگری نیز ارائه کرده تا تیم ملی بتواند در این رقابت‌ها از گروهش بالا بیاید و به مرحله دوم صعود کند.

کی‌روش معتقد است ما از کشورهای دیگر عقب هستیم
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: نگرانی کی‌روش در خصوص مشکلات پیرامون تیم ملی بود. او اعتقاد دارد کشورهای دیگر تا اینجای کار هشت تا 9 بازی دوستانه انجام داده‌اند و ما به‌نوعی از آنها عقب هستیم. قرار شد امکانات لازم برای انجام بازی‌های تدارکاتی خوب و همچنین اردوهای مناسب برای تیم ملی فراهم شود تا ان‌شاءالله با آمادگی کامل در مسابقات پیش‌ِرو شرکت کنیم.

نظر هیئت رئیسه این بود که حتماً یک مربی ایرانی کنار کی‌روش مشغول به کار شود
کفاشیان در مورد انتخاب دستیار ایرانی برای کارلوس کی‌روش اظهار داشت: نظر هیئت رئیسه این بود که حتماً یک مربی ایرانی کنار کی‌روش مشغول به کار شود و او هم 90 تا 95 درصد علاقه دارد که حتماً با یک دستیار ایرانی کار کند. او حتی دوست دارد با مربیان لیگ برتر تعامل خوبی داشته باشد و این آمادگی را دارد که با آنها ارتباط برقرار کند. حضور مربیان جوان کنار کی‌روش هم می‌تواند در آینده به تیم ملی کمک کند اما این را که چه مربی کنار او مشغول به کار شود، خود کی‌روش انتخاب خواهد کرد.

وظیفه اصلی پیروانی انجام کارهای اجرایی است
وی درباره انتخاب افشین پیروانی به‌عنوان مدیر اجرایی تیم ملی توضیح داد: در صحبت‌هایی که با کی‌روش داشتیم قرار شد افشین پیروانی به‌عنوان مدیر اجرایی در تیم ملی مشغول به کار شود. او حتی می‌تواند درباره مسائل فنی هم اظهار نظر کند اگرچه مسائل فنی در شرح وظایف او نیست و وظیفه اصلی پیروانی انجام کارهای اجرایی است. او با توجه به تحصیلاتش می‌تواند در کار تشریفاتی و بین‌المللی نیز در تیم ملی فعالیت داشته باشد.

هنوز حکمی برای نکونام صادر نشده است
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا نکونام انتخاب کی‌روش بود یا نه، گفت: پیشنهاد کی‌روش این بود که علی کریمی و جواد نکونام کنارش مشغول کار شوند تا با تجربه سال‌های گذشته خود بتوانند در عرصه مربیگری به فوتبال ایران خدمت کنند. در این راه علی کریمی خودش کنار کشید و حضور نکونام هم هنوز قطعی  نشده، چرا که اول باید وضعیت او در اسپانیا مشخص شود.

دیدار دوستانه با ازبکستان منتفی شد
کفاشیان درباره برنامه‌های آینده تیم ملی خاطرنشان کرد: کی‌روش درخواست داشت تا بازی دوستانه‌ای با ازبکستان داشته باشیم اما با توجه به اینکه برنامه‌های‌مان با این تیم یکی نشد، به مصاف ازبکستان نخواهیم رفت. اردویی در ترکیه خواهیم داشت و سپس به‌صورت مستقیم از این کشور به ترکمنستان می‌رویم. البته در ترکیه هر پیشنهادی که برای بازی تدارکاتی به دست‌مان برسد، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کریمی قراردادی نداشت که بخواهد درخواست پاداش کند
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود علی کریمی به‌خاطر پاداش و بلیت بیزینس کلاس از تیم ملی جدا شده است، خاطرنشان کرد: کریمی هیچ چیزی به ما نگفته و اصلاً پاداشی هم از ما نخواسته بود، چون اصلاً قراردادی نداشت که بخواهد درخواست پاداش کند. شأن کریمی بالاتر از این حرف‌هاست و نمی‌توان کار او را با پاداش جبران کرد. شاید گفته شده کریمی به‌خاطر نگرفتن بلیت بیزینس کلاس از تیم ملی جدا شده اما او چیزی به من نگفته و تمام این صحبت‌ها نیز استنباط است، تا خودش نگوید نمی‌توان به این دلایل استناد کرد.

کی‌روش همچنان ممنوع‌الخروج است
کفاشیان درباره ممنوع‌الخروجی کارلوس کی‌روش گفت: مشکل ممنوع‌الخروجی کی‌روش هنوز برطرف نشده اما با همکاری وزارت ورزش می‌خواهیم جلسه‌ای با وزارت اقتصاد و دارایی داشته باشیم تا این موضوع را به‌زودی حل کنیم.

شروط کفاشیان برای ادامه همکاری با آل‌اشپورت
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اسپانسر لباس تیم ملی اظهار داشت: ما هنوز با آل‌اشپورت قرارداد داریم و این قرارداد تا اواخر مردادماه است که به این شکل در اولین بازی مقدماتی جام جهانی با البسه این شرکت بازی خواهیم کرد. با مسئولان آل‌اشپورت جلسه داشتم و به آنها گفتم چند اسپانسر خوب پیشنهاد دادند اما اگر آنها تضمین کنند که بهترین کیفیت را به ما ارائه و به‌اندازه مورد نیاز برای تیم ملی لباس تأمین می‌کنند ما مشکلی برای تمدید قرارداد نداریم. اگر پیشنهاد اسپانسرهای دیگر بهتر باشد شاید تصمیم به تغییر اسپانسر بگیریم.

وی ادامه داد: ما از لباس‌های شرکت آل‌اشپورت راضی هستیم و این برند از برندهای بسیار خوب است. زمانی هم که کسی برای اسپانسری به ایران نمی‌آمد این شرکت آل‌اشپورت بود که به ما کمک کرد.

عضویت ایرانی‌ها در کمیته‌های AFC باید قوی‌تر باشد
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد جزئیات سفرش به بحرین گفت: برای انتخابات AFC باید راهی منامه شوم که در آنجا چند موضوع را دنبال خواهم کرد. ابتدا جلسه‌ای را با رئیس و دبیرکل AFC  خواهم داشت تا برای حضور قدرتمند ایران در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کنیم. ایران در 9 کمیته عضو است اما باید این عضویت قوی‌تر باشد. در ادامه جلسه‌ای هم برای میزبانی ایران از بازی تیم‌های دیگر کشورها با مسئولان AFC خواهم داشت.

کفاشیان افزود: در بازی‌های مقدماتی جام جهانی هر تیم در چهار بازی میزبان خواهد بود و اکنون کشورهای افغانستان، سوریه و عراق درخواست داشته‌اند که بازی‌های خانگی‌شان در ایران برگزار شود. این اعتبار بین‌المللی ایران را نشان می‌دهد و اگر AFC با این موضوع موافق باشد ما در مرحله مقدماتی جام جهانی باید 16 بازی را در کشورمان برگزار کنیم. در این بین افغانستان درخواست داشته بازی آنها مقابل ژاپن در ورزشگاه آزادی انجام شود و می‌خواهند یکی از بازی‌های‌شان را هم در مشهد برگزار کنند. عراقی‌ها نیز می‌خواهند بازی‌های آنها در کرمانشاه برگزار شود که این باعث فعال شدن استادیوم‌های ما خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم بهترین امکانات در این میزبانی‌ها فراهم شود و این یکی از بحث‌های مهمی است که با AFC خواهیم داشت. میزبانی ایران از بازی‌های این کشورها موقعیت خوبی را فراهم می‌کند تا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با امکانات کشور ما بیشتر آشنا شوند. امیدوارم این موضوع با موفقیت AFC همراه باشد و ما بتوانیم امکانات لازم را برای این تیم‌ها فراهم کنیم تا در آینده به‌سودمان باشد.

اگر پیشنهادی برای اسپانسری تیم ملی بهتر برسد حتماً آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره انتخاب اسپانسر برای تیم ملی نیز گفت: ما هر کمپانی که پیشنهاد دهد بررسی خواهیم کرد و به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهیم داد. البته الآن با شرکت فناپ مذاکراتی انجام داده‌ایم اما قراردادی نبسته‌ایم. اگر پیشنهادی بهتر برسد حتماً آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تمایل 2 کشور اروپایی برای رویارویی با ایران
کفاشیان درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی نیز گفت: در حال حاضر دو کشور اروپایی به ما پیشنهاد انجام بازی تدارکاتی در داخل و خارج از ایران را داده‌اند و در حال بررسی آنها هستیم.

اینکه پیروانی روی نیمکت بنشیند یا نه را کی‌روش تشخیص می‌دهد
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره دلیل انتخاب پیروانی و اینکه او روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست یا نه، اظهار داشت: پیروانی بالاترین مدرک مربیگری بین‌المللی را دارد و می‌تواند از لحاظ فنی هم به کی‌روش کمک کند اما او در واقع مدیر اجرایی تیم ملی است و کارهای اجرایی را رهبری می‌کند. در حقیقت پیروانی پل ارتباطی بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال است. قبلاً کی‌روش مستقیم با نبی در ارتباط بود اما از این پس پیروانی پل ارتباطی او و فدراسیون خواهد بود اما اینکه او روی نیمکت بنشیند یا نه را کی‌روش تشخیص می‌دهد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon