اندیشه‌های برخواسته از مبانی اسلامی شهید مطهری برای نسل‌های آینده تبیین شود


اندیشه‌های برخواسته از مبانی اسلامی شهید مطهری برای نسل‌های آینده تبیین شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شهید مطهری به‌عنوان الگوی وارسته یک معلم انقلابی و مبارزی آگاه در تاریخ انقلاب ماندگار بوده که اندیشه‌های برخواسته از مبانی اسلامی او باید برای نسل‌های آینده نیز تبیین شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با معلمان نمونه استان مرکزی با اشاره به تأکید اسلام بر علم‌آموزی اظهار داشت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای به علم و دانش داده شده و گام برداشتن در مسیر معنویات توفیق بزرگی است که نصیب هر فردی نمی‌شود که همواره برای رسیدن به این مهم باید خداوند را شکرگذار بود.

وی افزود: هدف از تعلیم و تربیت، تزکیه نفس بوده که در قرآن در 4 آیه معلمِ حکمت و عامل تزکیه نفوس بودن را مورد تاکید قرار داده و تربیت جایگاه ویژه‌ای را دارد و معلمان باید در این راستا حرکت کنند چرا که تربیت نسلی علم‌گرا و با تقوا آینده جامعه را تضمین می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر افراد علم داشته باشند و به آن عمل نکند مانند این است که هیچ علمی ندارند پس افراد عالم باید سعی کنند علم خود را به دیگران نیز آموزش داده و سعی در فراگیری علم در جامعه داشته باشند که در این مورد روایت‌ها و حدیث‌های فراوانی وجود دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فلسفه وجودی انسان گفت: تجلی فلسفه کمال و جلال خداوند در وجود آدمی نهفته و آدمی تجلی‌گاه جمال و کمال معبود است و آنچه که وظیفه معلمان است تربیت افراد و قرار دادن آنان در مسیری صنع الهی است و معلمان سفیران هدایت هستند و برای این مهم باید به خود ببالند.

وی افزود: نظام آموزشی کشور بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه‌های دین مبین اسلام در ذات آن نهفته است و رکن اصلی آن بر توانمندی علمی دانش‌آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نسل جوان امروز تشنه معارف حقیقی دین اسلام بوده و لازم است تا با این اندیشه‌ها آشنا شوند و برای رسیدن به این مقصود باید نسبت به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری بیش از پیش تلاش کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به شخصیت شاخص شهید مطهری گفت: این علامه شهید نماد انسان کامل و فیلسوفی فرزانه بوده که با ایده‌های نوین دینی و افکار عالمانه خود در برابر جریان روشنفکری غرب و افراطی ایستاد.

وی افزود: شهید مطهری معلم علم و اخلاق بود که با سخنان روشنگرانه خود و تربیت شاگردانی متخصص نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایفا کرد و معلمان امروز باید ادامه دهنده راه این عالم فرهیخته باشند و جامعه را در نیل به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی یاری رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: معلمی کار انبیاء الهی و محور آن نیز بیداری فطرت انسان‌ها است که وظیفه‌ای سنگین محسوب  شده و در مورد اهمیت چشمگیر کار معلم همین بس که مهم‌ترین نقش را در ترسیم رفتار آینده جامعه بر عهده دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به الگوگیری از شخصیت‌های آزادمرد گفت: شخصیت‌های بزرگی همچون امام‌ خمینی(ره) و شهید مطهری برای بشریت بهترین الگو و اسوه هستند، چرا که برای احیاء دین اسلام از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و همواره به مقابله با مستکبران برخواسته‌اند و همیشه طالب آزادی و آزادمردی بودند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon