شیخ نعیم‌قاسم: عربستان در حال ارتکاب جنایت و کشتار جمعی در یمن است


شیخ نعیم‌قاسم: عربستان در حال ارتکاب جنایت و کشتار جمعی در یمن است

خبرگزاری تسنیم: معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که عربستان در حال ارتکاب جنایت و کشتار جمعی در یمن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که عربستان در حال تجاوز و ارتکاب کشتار جمعی در یمن بوده و این کشور غیرنظامیان را می کشد و زیرساخت ها را نابود می کند و هیچ اقدامی برای ایجاد راه حل در یمن انجام نمی دهد.

وی افزود: آنها خواستار تغییر در سوریه مقاوم بودند اما در این موضوع شکست خوردند و هم اکنون در حال نظاره و حمایت کردن از خونریزی ها در این کشور بوده و خواستار راه حل نزدیک برای سوریه نیستند.

شیخ نعیم قاسم در سخنان خود گفت: روز گذشته شنیدیم که "جمال بن عمر" نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که یمنی‌ها در حال نزدیک شدن به یک راه حل سیاسی بودند اما ائتلاف حمله کننده به یمن باعث شکست آن شد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: این نشان می دهد که انتخاب های ملت یمن با آن چیزی که سعودی ها و آمریکایی ها و دیگران می‌گویند تفاوت دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: برای ایران ثبت شده که همواره بخشیده و در مقابلش چیزی درخواست نکرده است. ایران به مقاومت امکاناتی را بخشید و در نتیجه آن لبنان در راستای منافع لبنان و لبنانی ها آزاد گردید و به سوری‌ها بخشید تا از جایگاه مقاوم این کشور در راستای منافع ملت سوریه دفاع کند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: ایران به فلسطینی ها امکاناتی بخشید تا فلسطینی ها در برابر اشغالگری اسرائیلی مقاومت کرده و این در راستای منافع فلسطین بوده و اگر امروز به یمن امکاناتی را می دهد در راستای انتخاب ملت یمنی است.

وی تاکید کرد که تمام اقدامات آمریکا و عربستان در منطقه مداخله با زور و نابودگری بوده چون آنها به آن چیزی که می خواستند نخواهند رسید.

روز بیست و ششم مارس(ششم فروردین) بود که تهاجم نظامی تمام عیار عربستان سعودی برای تحقق اهدافی آغاز شد که تا کنون بیش از 9 هزار و 700 شهید و زخمی به جا گذاشته است که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بر اساس آمار اعلام شده، تا کنون سه‌هزار و 512 یمنی شهید شده‌اند که 492 نفر از آنها را کودکان و 209 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

آمار مجروحان هم بر اساس گزارش موسسات یمنی، به شش‌هزار و 189 مجروح رسیده که 978 نفر از مجروحان کودک و 713 نفر هم زن هستند.

این گزارش همچنین تعداد خانواده‌های آواره شده از مناطق و روستاها و شهرهایی که طی 30 روز اخیر هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار داشته‌اند، بین 90 تا 95هزار خانواده دانسته است.

همچنین تعداد منازلی که در تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تا کنون تخریب یا متضرر شده است، به چهارهزار و 898 باب منزل رسیده است که 129 منزل به‌طور کامل تخریب شده است.

همچنین 857 باب تأسیسات غیرنظامی خدماتی در استان‌های مختلف یمن از سوی جنگنده‌های سعودی طی یک ماهی که از جنگ می‌گذرد، بمباران شده است. این جنگ تا کنون بیش از 40 میلیارد دلار به کشور فقیر یمن خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان