اختیارات استانداران در حوزه سرمایه‌گذاری افزایش می یابد‌


اختیارات استانداران در حوزه سرمایه‌گذاری افزایش می یابد‌

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رئیس‌جمهور از افزایش اختیارات استانداران در حوزه سرمایه‌گذاری خبرداد و گفت: این موضوع در آینده‌ای نزدیک ابلاغ می‌شود تا استانداران بیشتر موضوع سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد شریعتمداری ‌در جمع ایرانیان ‌مقیم خارج از کشور، با اشاره به افزایش اختیارات سرمایه‌گذاری به استانداران اظهار داشت: در استان فارس طرح‌های کوچک و بزرگ در حوزه صنعتی و تجاری در حال اجراست که در بخش‌های گوناگون از پیشرفت 5 تا 75 درصدی برخوردار است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ‌با بیان اینکه استان فارس حدود سه هزار و 300 میلیارد تومان طرح در حوزه فرهنگی دارد، تصریح کرد: در حوزه پزشکی نیز پروژه‌های اجرایی مهمی در این استان در دست اقدام است که 14 پروژه بزرگ آن همزمان با سفر هیئت دولت به فارس برای تسریع در بهره‌برداری اعتبار می‌گیرند.

شریعتمداری بیان کرد: استان فارس با وجود توجه داشتن تمام ابعاد سرمایه‌گذاری اما در برخی نقاط خاص از محرومیت برخوردار است که باید به آنها توجه کرد.

وی حل مشکلات سرمایه گذاران فارس را برای استاندار این استان یک وظیفه دانست و گفت: تعهدات دولت‌های قبلی در استان فارس به میزان 130 هزار میلیارد تومان است و این مهم در حالی است که بودجه کشور در حوزه عمرانی حدود 30 هزار میلیارد تومان در طول سال است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد کارگاه بزرگ عمرانی در بخش راه‌های استانی انجام شده است  گفت: در حال حاضر سه هزار و 300 کیلومتر راه و بزرگراه در  این استان مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت مکلف به حل مشکلات زیربنایی است، خاطرنشان کرد: توجه به افزایش مهارت‌ها، دوره‌های آموزشی و ایجاد انگیزه به عنوان مقدمات کار سرمایه‌گذاری ضروری است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon