مداحان اردبیل ارزش‌های انقلابی و دینی را ترویج دهند


مداحان اردبیل ارزش‌های انقلابی و دینی را ترویج دهند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مداحان اردبیل باید ارزش‌های انقلابی و دینی را در جامعه ترویج داده در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در نشست آموزش تخصصی بایدها و نبایدهای مداحان در شهرستان گرمی اظهار داشت: با توجه به جایگاه و موقعیت معنوی که مداحان در جامعه دارند می‌توانند در جامعه نقش تاثیرگذاری داشته باشند که باید از این موقعیت برای تبیین اهمیت ولایت فقیه در جامعه استفاده کنند که این امر یکی از هنرهای شاخص مداحان است.

وی تصریح کرد: مداحان از مروجان اصلی ارزش‌های انقلابی، دینی و معنوی در جامعه به شمار می‌روند که می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و در راستای اعتلای این ارزش‌ها گام بردارند چرا که این امر یکی از ضرورت‌های مداحی بوده که باید مداحان و فعالان این عرصه به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود:‌ مداح باید خود به ارزش‌های دینی و انقلابی پایبند بوده تا بتواند در این زمینه نقش تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشد چرا که مردم اعمال و رفتارهای این افراد را مد نظر قرار می‌دهند که در صورتی که بتوانند خود به این ارزش‌ها عمل کرده و آن را در اولویت قرار دهند می‌توانند تبلور ارزش‌های دینی و انقلابی باشند.

ستوده حفظ حرمت شهدا را از دیگر رسالت‌های مداحان دانست و گفت:‌ برنامه‌های معنوی و مذهبی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مرم و توسعه آرمان‌ها و اهداف شهدای والامقام است که باید مداحان به این امر توجه داشته و در برنامه‌های مختلف مناسبتی در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

امام جمعه گرمی نیز در این نشست بیان کرد:‌ باید معرفی اهل بیت و سبک و سیره زندگی ائمه و معصومان توسط مداحان انجام شده و در این راستا مداحان با استفاده از وقایع تاریخی مورد تائید به مداحی بپردازند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام یدالله صفری با تشریح شرایط و لازمه‌های مداحی اظهار کرد:‌ داشتن اخلاص در عمل، استفاده از اشعار تاثیرگذار و ارزشی، تسلط بر فن اجرای مداحی، داشتن صوت خوش و زیبا و احترام به مخاطب از لازمه‌های مداحی است که باید این افراد توجه ویژه به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon