۴۴ مرکز خرید گندم در اردبیل آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان است


44 مرکز خرید گندم در اردبیل آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال ۴۴ مرکز خرید گندم در سطح استان اردبیل برای خریداری گندم از کشاورزان و گندم‌کاران آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نوبخت صبح امروز در بازدید از سیلوهای شمال استان اردبیل اظهار داشت: امسال 44 مرکز خرید گندم در سطح استان اردبیل برای خریداری گندم از کشاورزان و گندم‌کاران آماده‌سازی شده و در این زمینه با مشکل و نارسایی مواجه نخواهیم شد.

وی افزود:‌ قیمت تعیین‌شده برای خرید تضمینی گندم براساس مصوبه امسال هیئت دولت یک هزار و 155 تومان بوده که از نیمه خردادماه کار برداشت گندم در شمال استان اردبیل آغاز می‌شود که در این زمینه باید هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه ذخیره‌سازی گندم در سطح استان اردبیل در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه و نگهداری گندم تولیدی در استان در قالب انبارها و سیلوها وجود ندارد و کشاورزان در این زمینه نباید دغدغه‌ و نگرانی داشته باشند.

نوبخت با اشاره به افزایش تاسیسات و امکانات در زمینه ذخیره‌سازی گندم بیان کرد:‌ با توجه به بارندگی‌های مناسب و مطلوب و پیش‌بینی‌های انجام شده در زمینه برداشت گندم از نیمه خردادماه، در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد چرا که مراکز خریداری گندم از آمادگی لازم و کافی در این زمینه برخوردار هستند.

وی با هشدار به کشاورزان و گندمکاران در زمینه برداشتن زودهنگام محصول کندم استان تصریح کرد:‌ گندم تولید شده در استان اردبیل از مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که امیدواریم کشاورزان با توجه به هشدارهای کارشناسان و مسئولان در این حوزه از برداشت زودهنگام این محصول خودداری کنند تا شاهد برداشت محصولی باکیفیت در استان باشیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ امسال بانک عامل برای خرید گندم زارعان بانک کشاورزی تعیین شده که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده و با توجه به پیش‌بینی افزایش محصول گندم برداشتی کشاورزان نسبت به سال گذشته رایزنی‌های لازم در این زمینه با مسئولان بانک کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon