سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن وعترت در خلخال برگزار می‌شود


سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن وعترت در خلخال برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن وعترت باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال و موسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی در راستای ترویج واحیای فرهنگ و معارف الهی و قرآن کریم با حضور ۱۲۵۷نفر، فردا درخلخال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال,خرم اشرفی در جلسه بررسی برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خلحال, اظهار داشت: خلخال ببشترین آمار شرکت کننده استانی و کشوری رادر سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت را باشرکت 1257 نفر به خود اختصاص داده است و این شهر به شهر دارالقرآن تبدیل شده است.

اشرفی با تأکید بر اینکه ترویج قرآن کریم به استحکام خانوادها و اشاعه فرهنگ و اخلاق دینی در جامعه می شود,گفت:گسترش فرهنگ قرآنی، نیازهای روحی و عاطفی را در برابر هجمه هاو کج اندیشی هایی که غرب و استکباربرای جوانان و خانواده های ایرانی طراحی کرده است بیمه می شوند.

وی تصریح کرد: این آزمون در 17 رشته و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبردر قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه برگزار می‌شود.

اشرفی با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون امسال به صورت اینترنتی بوده, افزود: کل آمار شرکت کننده درخلخال به 1257نفر رسید که این آمار درسطح استان و کشور، بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهارکرد: باتوجه به اینکه خلخال در سال های قبل نیز، به رتبه‌های کشوری قرآنی دست یافته، لازم است در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، نسبت به نامگذاری شهرستان خلخال، به شهر دارالقرآن اقدام شود چرا که علاقمندان قرآنی آموزش و پژوهش در این شهرستان قابل چشمگیر می‌باشد.

اشرفی رئیس اداره ارشاد خلخال افزود: برگزاری این آزمون با هدف کشف استعدادهای قرآنی و ایجاد فضای مناسب به جهت پرورش و رشد جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود و شرکت کنندگان بعد از کسب نمره قبولی، مدرک معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هداء می‌شود.

وی اظهار کرد: این آزمون‌ها همزمان و بصورت سراسری در حوزه های امتحانی این شهرستان شامل، خلخال، کوثر، خورش رستم، شاهرود به عمل می‌آید که ثبت نام کنندگان در طول 6 ماهه دوم دوره های آموزشی را در قالب 45 کلاس آموزشی را گذرانده‌اندبرگزار می شود.

رئیس اداره ارشاد خلخال بیان کرد: این آزمون برای ارزیابی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی تحت نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها هر سال دوبار برگزار می شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon