ارتش و کمیته‌های مردمی نقشه های عربستان در یمن را خنثی کردند +‌فیلم

ارتش و کمیته‌های مردمی نقشه های عربستان در یمن را خنثی کردند +‌فیلم

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک در امور یمن تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شده‌اند که به واسطه پیروزی‌های خود، استراتژی عربستان در یمن را خنثی کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دکتر عبدالرحمن راجح رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین وضعیت سیاسی، میدانی و اوضاع انسانی در یمن پرداخته و گفت: وضعیت میدانی در یمن علی رغم ادامه حملات عربستان که همه چیز را هدف قرار می‌دهد خوب است؛ ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند پیروزی‌های بزرگی را کسب کرده و نیروهای القاعده، تکفیری‌ها و افراد مسلح وابسته به عبد ربه منصور هادی را از بسیاری از شهرها همچون عدن، تعز، مأرب، شبوه و البیضاء بیرون کنند.

وی تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند به واسطه این پیروزی‌ها استراتژی عربستان در یمن را خنثی کنند. عربستان قصد داشت بخشی از یمن را برای تشکیل یک کشور و بازگرداندن منصور هادی به قدرت جدا کرده و امنیت و ثبات را از بین برده و یکپارچگی ملت یمن را هدف قرار دهد.

عبدالرحمن راجح همچنین در خصوص شرایط انسانی در یمن گفت: متأسفانه وضعیت انسانی در یمن بسیار ناگوار است و حمله سعودی‌ها از نظر اخلاقی و سیاسی غیرانسانی و پست است، عربستان طی این مدت از روی عمد زیربناهای یمن، پمپ بنزین‌ها ،مراکز توزیع گاز و خطوط انتقال نیرو را هدف قرار داده است.ملت یمن 35 روز است که از زمین و دریا و آسمان محاصره کرده‌اند که این مسئله نقض آشکار پیمان‌های سازمان ملل و حقوق بشر است.بنابراین وضعیت انسانی برای شهروندان بسیار ناگوار است اما وضعیت هرگونه ای که باشد به امید خدا پیروزی بر سعودی‌ها محقق خواهد شد.

وی در خصوص طرح عربستان در یمن گفت که استراتژی عربستان در یمن هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است، عربستان پیش از این قصد داشت بخشی از یمن را جدا کرده و پس از تشکیل دولت، گروه‌های تروریستی را در آن به وجود بیاورد اما به لطف خدا ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند که این استراتژی عربستان را خنثی کنند.

راجح تاکید کرد، صحیح است که عربستان زیربناهای یمن را هدف قرار داده و بسیاری از مردم را کشته است اما این خون‌ها و پیکرها انگیزه‌ای برای مقاومت و پیروزی در برابر این هجوم را در ارتش و کمیته‌های مردمی به وجود می‌آورد.

وی در خصوص پاسخ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تجاوزهای عربستان سعودی گفت: باید گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی از روز اول پاسخ دادن به حملات سعودی‌ها را آغاز کرده‌اند، این پیروزی‌ها و فراری دادن القاعده، داعش، گروه‌های تکفیری و خنثی کردن طرح عربستان در یمن ضربه بزرگ و روشنی به حمله عربستان است؛ پس از آن اگر مشکل جبهه داخلی حل شد به نظر بنده به عنوان یک تحلیلگر سیاسی به‌زودی شاهد پاسخ نظامی در خاک عربستان سعودی خواهیم بود.

عبدالرحمن راجح ادامه داد:کمتر از 5 یا 6 روز پیش در یمن بودم و مشاهده کردم که ملت یمن وضعیت بسیار خوبی دارند و بسیاری از آنان در شهرهای مختلف فریاد دفاع از سرزمین خود و جهاد سردادند.

رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک تاکید کرد، حمله سعودی‌ها درهم‌شکسته خواهد شد، شاهد نوعی انقلاب در بین مردم یمن هستیم که فریاد انتقام از آل‌سعود و رقم زدن یک پیروزی تاریخی برای ملت یمن را سر می دهند. این حمله ثابت کرد که عربستان دشمن اول و آخر ملت یمن است زیرا کشوری است که به سرزمین‌های یمن تجاوز کرده و مناطق حساس، تأسیسات زیربنایی، خانواده‌ها و مردم را هدف قرار داده است. علی رغم این حمله سنگین به یمن بسیاری از جوانان برای گرفتن انتقام خون کودکان از آل سعود جهت اعزام به جبهه‌ها نام نویسی می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که حمله عربستان، ملت یمن را به طور بی سابقه‌ای متحد کرده و این اتحاد از سیاسیون و نظامیان می‌خواهد که به سوی سرزمین‌های عربستان، یا همان سرزمین‌های یمن که از سوی آل سعود غصب شده‌اند رفته و انتقام خون شهدا و قربانیان ما که در این جنگ جان‌فشانی کردند را بگیرند.

 

 

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت