غذای ۳ هزار دلاری برای مبارزه ۳۰۰ میلیون دلاری

غذای 3 هزار دلاری برای مبارزه 300 میلیون دلاری

خبرگزاری تسنیم: «مبارزه قرن» یا «جدال برای بزرگی»، عناوینی است که برای رویارویی دو قهرمان سبک وزن بوکس جهان انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزار کنندگان حرفه‌ای رویدادهای ورزشی به خاطر سود هنگفت مسابقه دو غول سبک وزن بوکس جهان از سال 2009 در تلاش بودند تا «مانوئل داپیدران پاکیائو» یا همان مانی پاکیائو و «فلوید جوی سینکلر» ملقب به فلوید می‌ودر جونیور را رو در روی هم قرار دهند. مشکلاتی از قبیل تقسیم درآمد بازی، حق پخش تلویزیونی، تست دوپینگ و محل برگزاری این مبارزه تا کنون نتوانسته بود آنها را در رینگ بوکس رو در روی هم قرار دهد اما با توافقی که طرفین بر سر تقسیم سود 300 میلیون دلاری این مبارزه انجام دادند و فروش یک میلیارد و 600 میلیون دلاری پخش کابلی آن، «پدرخوانده ملی فیلیپین» و «آقای پول» آمریکایی با هم در سالن «ام جی ام گرند گاردن» شهر لاس وگاس با هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

می‌ودر 38 ساله اگرچه در بازی‌های المپیک 1996 آتلانتا شکست خورد و به مدال برنز رسید اما در مسابقات حرفه‌ای خود رکورد 47 مبارزه بدون شکست را دارد. او که به عقیده بیشتر کارشناسان برنده این مبارزه خواهد بود برای مبارزه قرن بوکس جهان هر کاری که از دستش بر می‌آمده انجام داده است. می‌ودر با استخدام یک آشپز حرفه‌ای به نام «کیو» غذاهایی را مصرف کرده که هر وعده آن بین هزار تا سه هزار دلار قیمت دارد!

طبق توافق انجام شده، درآمد این مبارزه به صورت 60 به 40 بین طرفین تقسیم می‌شود که بوکسور آمریکایی، سهم بیشتری می‌گیرد. در هر حال بازنده این مبارزه از همین الان 100 میلیون دلار به حسابش واریز شده است.

تست دوپینگ بر اساس قوانین آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا و در هر زمانی که تشخیص داده شد به صورت تصادفی گرفته می‌شود.

داور درون رینگ این مبارزه، «کندی بِیلِس» است که پیش از این 5 مبارزه می‌ودر و 7 مبارزه پاکیائو را قضاوت کرده است. او برای داوری این مبارزه 25 هزار دلار می‌گیرد که یک رکورد در داوری بوکس به حساب می‌آید.

به برنده این مبارزه تاریخی، کمربندی به ارزش یک میلیون دلار اهدا می‌شود که با هزاران قطعه زمرد تزیین شده است. روی این کمربند تصاویر هر دو بوکسور، خوزه سلیمان، رئیس پیشین فدراسیون جهانی بوکس و محمد علی کلی، اسطوره بوکس جهان حک شده است.

می‌ودر در این مبارزه از لباس‌های «ریباک» و پاکیائو از برند «نایکی» استفاده می‌کند.

مبارزه بوکس مانی پاکیائو و فلوید وی‌ودر ساعت 7:30 صبح روز یکشنبه به وقت تهران ( 20 روز شنبه به وقت لاس وگاس) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon