دولت اراده جدی برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد

دولت اراده جدی برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات اقتصادی کشور نه تنها در لوزان و نیویورک نیست بلکه در اتکا به قدرت داخلی است و دولت اراده جدی برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با پیگیری ادامه بحث حقوق متقابل دولت و ملت از دیدگاه امیرمؤمنان (ع) اظهار داشت: تعلیم و تربیت جامعه از جمله رسالت‌ها و وظایف حاکم در قبال مردم جامعه اسلامی است.

وی در توضیح این رسالت دولت گفت: در نظام علوی توسعه فرهنگی جامعه مقدم بر توسعه اقتصادی است بنابراین حاکم و کارگزاران حکومتی نمی‌توانند خود را نسبت به امورات فرهنگی جامعه غیر مسئول بدانند و این رسالت را وظیفه دیگران بشمارند خداوند در قرآن با صراحت تمام اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف حکومت صالحان برشمرده است.

خطیب جمعه خوی با تبریک 13 رجب روز میلاد امیرمؤمنان (ع) علی بن ابی طالب (ع) افزود: مرحوم شیخ مفید می‌نویسد، امیرمؤمنان (ع) روز جمعه 13 رجب در سال 30 عام الفیل در خانه کعبه به دنیا آمد و کسی نه قبل از او و نه بعد از او در بیت خدا به دنیا نیآمده است و این گرامی داشت خدا نسبت به آن‌حضرت می‌باشد. نوع علمای برجسته و نویسندگان برادران اهل سنت این فضیلت امیرمؤمنان (ع) را در کتب خود آورده‌اند لذا تولد در داخل کعبه از جمله ویژگی‌ها و افتخارات منحصر به فرد امیرمؤمنان (ع) می‌باشد.

شکوری با تسلیت 12 اردیبهشت روز شهادت آیت الله مطهری و تبریک روز معلم گفت: یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته زندگی علمی شهید مطهری معلمی وی بود چه در حوزه‌های علمیه و چه در دانشگاه.

وی تصریح کرد: تسلط کامل بر موضوعات علمی، استقبال از پرسش‌ها و اشکالات دانشجویان و طلاب، تبیین مطالب علمی با بیان ساده، تشویق شاگردان بر تلاش و ادامه تحصیل، جهت دار و هدفمند بودن مباحث و در ‌‌‌نهایت محقق و نقّاد بار آوردن شاگردان از جمله خصوصیات تدریس وی بوده است، لذا بسیاری از فقهای برجسته حوزه‌های علمیه و اساتید بنام دانشگاه‌ها از جمله شاگردان شهید مطهری هستند.

امام جمعه خوی اظهار داشت: امروز بر معلمان و اساتید جامعه است که با الگو قرار دادن شهید مطهری در تعلیم و تربیت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب ‌‌‌نهایت تلاش و کوشش را به عمل آورند.

شکوری با تبریک 11 اردیبهشت روز کارگر گفت: رسول خدا (ص) می‌فرماید هر کس از دسترنج خود روزی بخورد روز قیامت پاداش پیامبران را دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران کشور گفت مقام معظم رهبری از نجابت جامعه کارگری در مقابله با تحریکات مستمر داخلی و خارجی در طول سه دهه انقلاب و تأکید بر تقویت تولید داخلی و مبارزه عملی با قاچاق کالا فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان، ژنو و نیویروک نیست بلکه در داخل کشور است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon