آیت‌الله مکارم شیرازی: تهدید به گزینه‌های روی میز بازگشت به «قانون جنگل» است


آیت‌الله مکارم شیرازی: تهدید به گزینه‌های روی میز بازگشت به «قانون جنگل» است

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه تهدید به گزینه‌های روی میز بازگشت به «قانون جنگل» است، گفت: چقدر چنین دنیایی ناامن و این جمله گزینه‌های روی میز زشت و قبیح است و از بس تکرار شده قبح آن از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، بااشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف اظهار داشت: در این ایام درس تعطیل است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انتظار فرج سه نوع قلبی، لفظی و عملی است، افزود: انتظار فرج حضرت ولی عصر(عج) مثل امر به معروف و نهی از منکر است که سه مرحله دارد؛ در مرحله اول باید در دل انتظار فرج داشته باشیم، این انتظار قلبی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان "انتظار لفظی هم دعاهایی است که برای ظهور حضرت داریم" عنوان کرد: اما انتظار عملی آمادگی خارجی است نسبت به ظهور حضرت. انتظار عملی مهم بوده و آن دو مورد دیگر وجود دارد و همواره چون آسان است انجام می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه گفتن اینکه گزینه‌ها روی میز است مساوی با بازگشت به قانون جنگل است، گفت: بعد از جنگ جهانی دنیای متمدن ویران شد، ده‌ها میلیون کشته و مجروح به جای گذاشتند و بی‌‌‌نهایت ویرانی به بار آوردند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اینها سازمان ملل و شورای امنیت را به وجود آوردند که دنیا بی‌حساب و کتاب نباشد، افزود: کم‌کم این دو سازمان کمرنگ شدند، سازمان ملل شده تریبون سخنرانی سالانه که ضامن اجرایی هم ندارد و تشکیلات بی‌خاصیتی شده است.

وی با بیان اینکه شورای امنیت را هم با حق وتویی که به برخی داده نیمه‌جان کرده و اخیراً دور زدن شورای امنیت هم باب شده است، خاطرنشان کرد: صدام به ایران حمله کرد و سردمداران دنیا هم به آن کمک کردند، امروز هم می‌بینیم دولت‌های ضعیف مثل عربستان سعودی به خودشان اجازه دادند بدون هیچ مجوزی به یمن حمله و یک کشور آباد اسلامی را ویران کنند و حمام خون به راه بیندازند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: بعد از این‌همه ادعای تمدن برگشت به‌‌ همان قانون جنگل را می‌بینیم، اگر قبول نکنیم حمله می‌کنند بدون مجوز و دلیل.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در دنیای کنونی هر کسی بر حسب منافع خود به خودش اجازه می‌دهد به دیگری حمله کند، تصریح کرد: چقدر چنین دنیایی ناامن و این جمله گزینه‌های روی میز زشت و قبیح است و از بس تکرار شده قبح آن از بین رفته است.

وی با بیان اینکه کاری که داعش می‌کند دقیقاً مصداق گزینه‌های روی میز است، عنوان کرد: تهدیدهایی هم که نسبت به ایران دارند همین است. در این شرایط باید عقلای دنیا فکر کنند اگر هرکسی به‌حسب منافع حمله کند، دنیا هرگز روی امنیت را نمی‌بیند، دنیا باید به قانون برگردد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon