گشت‌زنی ناوهای نیروی دریایی ارتش در ورودی تنگه باب‌المندب

گشت‌زنی ناوهای نیروی دریایی ارتش در ورودی تنگه باب‌المندب

خبرگزاری تسنیم:فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما هم‌اکنون در خلیج عدن حضور داریم، امروز صبح ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش در قالب ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر در ورودی باب المندب در حال گشت‌زنی بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم روز معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی، در پاسخ به سؤالی درباره حضور ناوگروه نداجا در خلیج عدن، اظهار داشت: هم اکنون سی و چهارمین ناوگروه‌های نیروی دریایی در خلیج عدن حضور دارد؛ ما از سال 87 به‌طور مستمر برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی و نفت‌کشی در باب المندب، خلیج عدن، دریای سرخ و حتی برخی از موارد در غرب هندوستان یعنی محدوده مالاکا حضور داشتیم.

وی افزود: اینکه عنوان کردند به ناوگروه ما تذکر داده‌اند و ناوهای نیروی دریایی ارتش آنجا را ترک کرده‌، اصلاً چنین چیزی اتفاق رخ نداده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما هم اکنون در خلیج عدن حضور داریم، امروز صبح ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش در قالب ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر در ورودی باب المندب در حال گشت‌زنی بودند.

دریادار سیاری گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین بین المللی در آب‌های هیچ کشوری وارد نمی‌شود و در مسیری که قانون مشخص کرده است، گشت‌زنی و امنیت را برای خطوط کشتیرانی، کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی برقرار می‌کند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما به برخی از کشتی‌های کشورهای جهان نیز کمک کردیم و 24 یا 25 مورد در این زمینه سابقه داریم. بنابراین ناوگروه 34 ما نیز در آنجا حضور دارد و در مدت زمان مأموریتش که تا اول تیرماه است در آنجا استقرار خواهد داشت و بعد هم ناوگروه 35 به آنجا خواهد رفت.

فرمانده نیروی ارتش جمهوری اسلامی درباره علت این حضور گفت: ما نمی‌توانیم از منافعی که آنجا داریم عبور کنیم. منافع حفظ خطوط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت برای کشتی‌های ایران برای ما مهم است و ما نمی‌توانیم به‌راحتی اجازه دهیم کشتی‌های ما را دزدان دریایی ببرند. مطابق قوانین و مقررات بین‌المللی و در چارچوب قوانین تعیین شده امنیت را در آنجا برقرار می‌کنیم، به‌صورت مستمر نیز آنجا بوده‌ایم، هم اکنون نیز حضور داریم و به آب‌های هیچ کشوری نیز وارد نشده‌ایم.

وی افزود: افتخار دارم که دانش‌آموخته دانشگاه عالی دفاع ملی هستم و به‌عنوان مدرس در این دانشگاه درس شناخت محیط ملی و نظامی را تدریس می‌کنم و در خدمت دانشجویان برای تنظیم رساله‌ها و پایان‌نامه‌های‌شان هستم.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon