انتقال ۳۸ هزار زندانی به ۷ اردوگاه محکومان مواد مخدر

انتقال 38 هزار زندانی به 7 اردوگاه محکومان مواد مخدر

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از انتقال ۳۸ هزار زندانی به ۷ اردوگاه ویژه محکومان مواد مخدر در صورت تکمیل و آماده‌سازی این اردوگاه‌ها خبر داد.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت احداث و تکمیل اردوگاه‌های نگهداری زندانیان جرایم مواد مخدر گفت: سازمان زندان‌ها در راستای تفکیک جمعیت کیفری و طبقه‌بندی جرایم به‌ویژه با هدف جدا‌سازی محکومین جرائم مرتبط با مواد مخدر، ساخت 7 اردوگاه بزرگ در دستور کار دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور یادآور شد: این هفت اردوگاه در مجموع، ظرفیت نگهداری 38 هزار زندانی را دارا هستند.

جهانگیر ادامه داد: با راه‌اندازی اردوگاه‌های یاد شده، سرانه اسکان زندانیان افزایش قابل توجهی خواهد داشت و  مشکلات مربوط به  نگهداری زندانیان مواد مخدر در سایر زندان ها کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: سال گذشته  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل عملیات ساخت این اردوگاه‌ها تصویب شد که تاکنون 35 درصد این مصوبه در اختیار سازمان زندان ها قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت تأمین مابقی بودجه، به زودی شاهد افتتاح این طرح‌ها  که کمک شایانی به کاهش تراکم جمعیت کیفری در زندان ها می‌کند، خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، این اردوگاه‌ها در استان‌های تهران، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و گلستان در حال احداث است. احداث اردوگاه‌های خوزستان و گلستان به تازگی در دستور سازمان زندان‌ها قرار گرفته است.

جهانگیر آذر ماه سال گذشته از اتمام عملیات ساخت 5 اردوگاه تا پایان سال 93 خبر داده و گفته بود: ساخت و ایجاد پنج اردوگاه بزرگ در شهرهای تهران، کرمان، ایرانشهر، اصفهان و چناران جهت نگهداری محکومین مواد مخدر در اواخر دهه 70 در دستور کار سازمان زندان ها قرار گرفت. به رغم اینکه ساخت این مراکز آغاز شده بود اما به دلیل عدم تأمین اعتبار، پروژه های یاد شده بلااقدام رها شد و تنها در اردوگاه‌های اصفهان و چناران، بخش کمی از ظرفیت پروژه‌ها، احداث و به بهره‌برداری رسید.

جهانگیر افزود: ماده 42 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر به قوه قضاییه اجازه داده است بخشی از محکومان مواد مخدر یا روانگردانهای صنعتی غیر دارویی به جای زندان در اردوگاهها نگهداری شود و دولت نیز مکلف به تأمین اعتبار برای احداث این اردوگاهها شده است که خوشبختانه بر همین اساس اعتبار ساخت اردوگاه های محکومان مواد مخدر توسط هیأت وزیران در جلسه مورخ 30 آبان ماه سال 89 تصویب و به معاونت برنامه ریزی و نظارت و اجرای رئیس جمهور ابلاغ و پس از هماهنگی های لازم با وزارت کشور مقرر شد تمام کارهای اجرای این پروژه توسط سازمان زندان‌ها انجام شود.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اعلام کرده بود: بیش از 90 درصد در اردوگاه های خراسان رضوی و اصفهان، 80 درصد در اردوگاه های تهران و کرمان و 70 درصد در ساخت سایر اردوگاه ها، پیشرفت فیزیکی وجود داشته است.

جهانگیر به تازگی نیز در گفت‌وگو با تسنیم از کسری بودجه سازمان زندان‌ها در تامین درمان، خوراک و پوشاک زندانیان خبر داده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon